Lotto_ Startet 30.August.2008 Del på Facebook Startet 30.August.2008 (redigert) Hei, Er det noen som kan fortelle meg hva føleren med rød ring rundt på bildet er til? Det er en yamaha 220 hk 1986 modell Hilsen Gjermund Redigert 30.August.2008 av Lotto_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 30.August.2008 Del på Facebook Svart 30.August.2008 jording kansje? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Lotto_ Svart 30.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2008 (redigert) nei det er det ikke, det sitter 2 ledninger på den som går inn i den svarte tenningsboksen bak på motoren. Jordingen sitter på høyre side på bildet. Redigert 30.August.2008 av Lotto_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.August.2008 Del på Facebook Svart 30.August.2008 Ser litt dårlig på bildet dit, men er det en kabelsko som er skrudd fast på toppen er det nok jording. Hvis ledningene går inn på en slags sensor som er skrudd inn i toppen vil jeg tippe på tempføler/ tempbryter for overoppheting som gir en alarm på samme måte som lav oljestand på autolube tanken og reduserer rpm til 2000... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
rago63 Svart 30.August.2008 Del på Facebook Svart 30.August.2008 Nei, denne sitter høyere oppe til høyre. Så lenge kabelen er svart vil jeg også helle til jording. Jeg kan ikke se noen føler der i toppen på splittegningene hverken på 175 eller 200hk av samme årgang. Sitter kablene sammen uten isolasjon, er det mest sannsynlig med jord.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
gammabusa Svart 30.August.2008 Del på Facebook Svart 30.August.2008 (redigert) Skulle hatt et litt bedre bilde men ser ut som en føler for temperaturmåler som er ekstrautstyr på påhengser.Jeg mener altså ikke den føleren som gir alarm lenger oppe til høyre men rett og slett en slik føler som vi har i bilen vår som er koblet til et instrument.Har en slik original på min 1980 Evinrude 140 Sport....... Johnson/Evinrude har bare en ledning ut av disse og tar jord fra sensor men inbiller meg at Yamaha hadde to ledninger ut av disse..??? Redigert 30.August.2008 av gammabusa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 31.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2008 Jeg er helt sikker på at det ikke er jordings kabel. Legger ved 2 nye bilder så det er lettere å se. Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 31.August.2008 Del på Facebook Svart 31.August.2008 Er ganske sikker det er som jeg skrev over, mål motstanden og se om den varierer mens du varmer den opp..........mye motstand kald og lite når den er varm eller motsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 31.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2008 ok, når den står på tomgang går den urent, men når jeg drar ut den føleren går motoren helt rent. kan jeg kjøre uten den? Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 1.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2008 Ingen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 1.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2008 Temperatur føler var det.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.