Bayliner 2655 Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Hei folkens, har nettopp blitt lykkelig eier av en Bayliner 2655 88 mod men etter et par dagers kjøring har det dykket opp et problem, motoren starter og går som et skudd og går lett i gear. Problemet er at jeg ikke får den ut av gear igjen uten å stoppe motoren, dette gjelder uansett om den står i forover eller revers???? Finnes det noen skjeler her som har en ide om hva dette kan skyldes mottas all hjelp med takk Quote Link to post
Brynjar Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Det aller viktigste når du trenger hjelp til motor/gear er å fortelle hva slags motor/gear du har Er det originalt Bayliner oppsett er det kanskje en OMC? Har du sjekket oljenivå på drevet? Quote . . bmhe Link to post
Bayliner 2655 Posted August 30, 2008 Author Share Posted August 30, 2008 ups glemte meg litt i farta, det er OMC med Cobra drev. nei har ikke sjekket det enda, men rart at den har funket helt fint til i dag?? Quote Link to post
Bayliner 2655 Posted August 30, 2008 Author Share Posted August 30, 2008 et lite sidespørsmål bare?? hva kan jeg forvente i bensinforbruk på en OMC 260 dersom alt er justert og i orden. Quote Link to post
Brynjar Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Er nok ukjent med OMC desverre.. Det beste tipset jeg kan gi deg er http://www.baylinerownersclub.org Her er det massevis av greie folk fra hele verden som kan det meste om Bayliner og diverse motoralternativer. Lykke til Quote . . bmhe Link to post
Wandalen Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 (edited) Gearshift assist module :) (ca1400kr) Det er en elektronisk box som sitter der hvor gearwiren er festet ved siden av forgasseren. Hadde en slik motor og drev i min forrige Bayliner 2755, samma problem. Du kan sjekke om den virker ved og la motoren stå i fri på tomgang og trykke inn begge mikrobryterene ved gearwire festet ved siden av forgasseren. Da skal motoren få en ujavn gange, dette må til for og få gearet til og slippe taket. Kort forklart, motoren må fuske i det du skal gire. Det er litt som om den biter seg fast i possisjonen. Lurer på om ikke du merker det mest etter at du har kjørt litt, ligger du ved kai kan du kansje gire frem og tilbake?. Det hjelper også og stille ned tomgangen til ca 500omdr. Edited August 30, 2008 by Wandalen (see edit history) Quote Link to post
Brynjar Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Samme funksjon som shift interrupt switchen på Mercruiser da? Den kutter motoren et lite øyeblikk for å senke turtallet tilstrekkelig til at gearet kan smette "mykt" inn eller ut.. Quote . . bmhe Link to post
Bayliner 2655 Posted August 30, 2008 Author Share Posted August 30, 2008 Tusen takk for svar, noen som vet hvem som forhandler deler o.l til OMC? er helt grønn på dette, min første båt med innabordsmotor Quote Link to post
Baya 245 Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Ravns Garage har vel deler til OMC også, de har jo det meste Quote Link to post
Wandalen Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Tusen takk for svar, noen som vet hvem som forhandler deler o.l til OMC? er helt grønn på dette, min første båt med innabordsmotor Hvor i Norge er det du befinner deg da? Quote Link to post
Bayliner 2655 Posted September 20, 2008 Author Share Posted September 20, 2008 Hei ei stund siden jeg var inne her å kikket. befinner meg i Norheimsund, Hardanger Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.