beertrip Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Hei Hvordan er reglene for å kjøpe båt og begynne som yrkesfisker? MÅ en ha vært fisker på annen båt og stå oppskrevet i fiskermanntallet , eller hvordan er reglene for dette? Mvh Beertrip Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 (edited) ja, du må stå i fiskermantallet. Og for å havne der må du ha jobbet med det. Det skilles mellom å stå på blad A og B, jeg husker ikke reglene med du finner dem på fiskeridirektoratets sider. http://www.fiskeridir.no/fiskeridir/fisker...nger/j_124_2006 redigert: mulig jeg tar feil, teksten om å må ha jobbet med fiske før gjelder deltakerloven, hva som er forsjell på deltakerloven og forskrift for å bli ført opp i mantallet er litt uklart for meg, kanskje det er forsjellen på å ha fiske/fangst som yrke eller næring? Da ser det nesten ut til at det skiller mellom kravene å stå i manntallet eller være med på å ha dette som næring Edited August 30, 2008 by traust (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
p-kaill Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Jeg er fisker og for å bli fisker må du ta kontakt med det lokale Fiskeridirektorat og få et skjema for å melde deg inn som fisker på blad B. Så må du ta "Sikkerhetskurs for Fiskere" som er obligatorisk. Du kan da evnetuelt kjøpe deg sjark og søke om Gruppe 2 kvote og da få Merkebrev på fartøyet. Alt dette koster litt penger.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts