Jump to content

Regler for å begynne som yrkesfisker?

beertrip

Recommended Posts

ja, du må stå i fiskermantallet. Og for å havne der må du ha jobbet med det. Det skilles mellom å stå på blad A og B, jeg husker ikke reglene med du finner dem på fiskeridirektoratets sider. http://www.fiskeridir.no/fiskeridir/fisker...nger/j_124_2006

redigert:

mulig jeg tar feil, teksten om å må ha jobbet med fiske før gjelder deltakerloven, hva som er forsjell på deltakerloven og forskrift for å bli ført opp i mantallet er litt uklart for meg, kanskje det er forsjellen på å ha fiske/fangst som yrke eller næring? Da ser det nesten ut til at det skiller mellom kravene å stå i manntallet eller være med på å ha dette som næring :crazy:

Redigert av traust (see edit history)

Jeg er fisker og for å bli fisker må du ta kontakt med det lokale Fiskeridirektorat og få et skjema for å melde deg inn

som fisker på blad B. Så må du ta "Sikkerhetskurs for Fiskere" som er obligatorisk.

Du kan da evnetuelt kjøpe deg sjark og søke om Gruppe 2 kvote og da få Merkebrev på fartøyet.

Alt dette koster litt penger..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...