beertrip Startet 30.August.2008 Del på Facebook Startet 30.August.2008 Hei Hvordan er reglene for å kjøpe båt og begynne som yrkesfisker? MÅ en ha vært fisker på annen båt og stå oppskrevet i fiskermanntallet , eller hvordan er reglene for dette? Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 30.August.2008 Del på Facebook Svart 30.August.2008 (redigert) ja, du må stå i fiskermantallet. Og for å havne der må du ha jobbet med det. Det skilles mellom å stå på blad A og B, jeg husker ikke reglene med du finner dem på fiskeridirektoratets sider. http://www.fiskeridir.no/fiskeridir/fisker...nger/j_124_2006 redigert: mulig jeg tar feil, teksten om å må ha jobbet med fiske før gjelder deltakerloven, hva som er forsjell på deltakerloven og forskrift for å bli ført opp i mantallet er litt uklart for meg, kanskje det er forsjellen på å ha fiske/fangst som yrke eller næring? Da ser det nesten ut til at det skiller mellom kravene å stå i manntallet eller være med på å ha dette som næring Redigert 30.August.2008 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 31.August.2008 Del på Facebook Svart 31.August.2008 Jeg er fisker og for å bli fisker må du ta kontakt med det lokale Fiskeridirektorat og få et skjema for å melde deg inn som fisker på blad B. Så må du ta "Sikkerhetskurs for Fiskere" som er obligatorisk. Du kan da evnetuelt kjøpe deg sjark og søke om Gruppe 2 kvote og da få Merkebrev på fartøyet. Alt dette koster litt penger.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.