Jump to content

Timeteller / turteller KAD 42


bm 850

Recommended Posts

Har problemer med at tallene i den digitale timetelleren er delvis, eller tidvis helt bborte på min KAD 42. Er det noen her på forumet som har opplevd det samme? I tilfelle, går dette an å fikse, eller må den erstattes? I tilfelle, hvordan får jeg den nye til å vise samme antall timer som den gamle??

Link to post
Share on other sites

Jeg har samme problem med begge mine timetellere.

Det begynte for 8-9 år siden, og en vakker dag i sommer kunne jeg for første gang på to år lese av begge timetellerene.

Var da rask til å notere både timetall, dato og årstall.

 

Jeg akter ikke å kjøpe nye, da jeg tviler på at de nye er vesentlig bedre.

 

Motorene mine hadde ruslet ca 200 timer mer enn jeg trodde, men det er jo bare hyggelig.

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har akkurat samme problem, de kommer og går stadig. Vanvittig irriterende synes jeg. Har enda ikke funnet hvor feilen ligger og jeg har smurt opp stikkere/kontakter i begge ender uten at dette har hjulpet noe.

Håper noen har en løsning på dette. :cheers:

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

yes, samme her på en Scand Baltic med kad 42F maskin som vi hadde.

Men der tellte timene selv om det ikke viste i display.

og problemet var størrst når fuktigheten i lufta var stor.

 

 

det er rett å slett ikke god nok kvalitet.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Disse problemene dere beskriver, er velkjente. Til tross for utskiftning, kan man risikere å ende opp med en ny timeteller som bare er leselig en liten stund. Spesielt mange klager over uleselige tall ved kaldt ver(temperaturer ned mot frysepunktet). At dette ikke ble luket ut av Volvo Penta sin kvalitetskontroll, selv etter mange år, synes dog litt merkelig. Dersom dere søker her på forumet, vil dere finne mer informasjon.

Link to post
Share on other sites

Problem med displayet på disse turtellerne er en gjenganger på forumet, må være en svakhet med konstruksjonen. Slike LCD paneler får overført data via en slags elektrisk ledende gummiremse. Blir det dårlig kontakt mellom denne og display og/eller printkort vil deler av displayet falle ut, evt. komme og gå. I mange tilfelle kan man se endring ved å klemme på kanten av panelet.

Det har også vært problemer med at displayene slutter å virke i lave temperaturer, men det er neppe forklaringen her..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...