bm 850 Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Har problemer med at tallene i den digitale timetelleren er delvis, eller tidvis helt bborte på min KAD 42. Er det noen her på forumet som har opplevd det samme? I tilfelle, går dette an å fikse, eller må den erstattes? I tilfelle, hvordan får jeg den nye til å vise samme antall timer som den gamle?? Quote Link to post
Fjellbonden Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Jeg har samme problem med begge mine timetellere. Det begynte for 8-9 år siden, og en vakker dag i sommer kunne jeg for første gang på to år lese av begge timetellerene. Var da rask til å notere både timetall, dato og årstall. Jeg akter ikke å kjøpe nye, da jeg tviler på at de nye er vesentlig bedre. Motorene mine hadde ruslet ca 200 timer mer enn jeg trodde, men det er jo bare hyggelig. Quote Link to post
Xlnt Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Hei, jeg har akkurat samme problem, de kommer og går stadig. Vanvittig irriterende synes jeg. Har enda ikke funnet hvor feilen ligger og jeg har smurt opp stikkere/kontakter i begge ender uten at dette har hjulpet noe. Håper noen har en løsning på dette. -Xlnt Quote 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Careka Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 yes, samme her på en Scand Baltic med kad 42F maskin som vi hadde. Men der tellte timene selv om det ikke viste i display. og problemet var størrst når fuktigheten i lufta var stor. det er rett å slett ikke god nok kvalitet. Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Capitaine Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Disse problemene dere beskriver, er velkjente. Til tross for utskiftning, kan man risikere å ende opp med en ny timeteller som bare er leselig en liten stund. Spesielt mange klager over uleselige tall ved kaldt ver(temperaturer ned mot frysepunktet). At dette ikke ble luket ut av Volvo Penta sin kvalitetskontroll, selv etter mange år, synes dog litt merkelig. Dersom dere søker her på forumet, vil dere finne mer informasjon. Quote Link to post
Mackser Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Har også samme problemet (AD31P). Prøvde å ta ut turtelleren og la den foran varmluftsutblåsningen til varmeren i noen minutter. Da vistes tallene på timetelleren i et par dager etterpå. Litt tungvint måte å lese av timetallet på... Quote Link to post
Ingar Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Problem med displayet på disse turtellerne er en gjenganger på forumet, må være en svakhet med konstruksjonen. Slike LCD paneler får overført data via en slags elektrisk ledende gummiremse. Blir det dårlig kontakt mellom denne og display og/eller printkort vil deler av displayet falle ut, evt. komme og gå. I mange tilfelle kan man se endring ved å klemme på kanten av panelet. Det har også vært problemer med at displayene slutter å virke i lave temperaturer, men det er neppe forklaringen her.. Quote Link to post
Recommended Posts