Gabba III Svart 2.September.2008 Link til dette innlegget Svart 2.September.2008 6 knop er nesten for fort spør du meg Og en ting er sikkert, med en Briggs & Stratton er i hvert fall snekkelyden borte Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 2.September.2008 Link til dette innlegget Svart 2.September.2008 Men hva skjer hvis man har en hel batteribank kobla i serie og får båten full av vann... Jeg hadde nok ikke hatt mye høy i hatten hvis vannet kom nært tærne... - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 3,5 HK er 3,5 HK uansett hvor de kommer fra. Det er riktig. Men en forbrenningsmotor har bare den angitte HK (og dermed moment) på et smalt turtallsregister, mens en elmotor har det over hele (nesten da). Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 (redigert) Helt riktig! Men det gir ikke større toppfart med el. motor, bare større akselerasjon, som mange her har nevnt før. Og i en snekke som skal gjøre 6,2 knop er vel ikke akselerajon noe stort tema? I planere og halvplanere, derimot! Redigert 3.September.2008 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Krimart Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Men det gir ikke større toppfart med el. motor, bare større akselerasjon Det er helt rett at det ikke gir større toppfart. Om det hjelper på akselerasjon er vel avhengig av propellen og om den f.eks. kaviterer eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 (redigert) Slik ser en 248 HK el-motor ut (375V og 375 Nm fra 0-4500 rpm), montert i Lotus Elise chassis. Da heter bilen Tesla Roadster og er helt avgiftsfri Redigert 6.September.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
larsern87 Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Er fetteren til min mor som står bak dette. Blir ikke det samme uten tøfftøff lyden spør du meg. Her er en film av båten. http://l-a.no/index.asp?menuItem=66 Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Steyr har også en hybridløsning.http://www.steyr-motors.com/news/news.htm. Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Men hva skjer hvis man har en hel batteribank kobla i serie og får båten full av vann... Jeg hadde nok ikke hatt mye høy i hatten hvis vannet kom nært tærne... - MartinL haha enig med deg! Tror jeg holder meg til "fuel" fortsatt, dessuten er det jo ikke det samme og bare ha en summing å høre på en og ha en pen 200hk utenbordsmotor og høre på! Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.