ebonita Startet 2.September.2008 Del på Facebook Startet 2.September.2008 Jag har problem med att förtöjningslinorna gnisslar mot plasten och även när dom rör sig lite i rostfria knapar. Det gäller linor i treslaget polyestersilke som har splitsade ögon om båtens knapar, och det blir ett störande oljud i båten och även utanför vid minsta rörelse på båten. Finns det någon här som har tips vad man kan göra? Kanske har detta varit uppe till diskussion här på Baatplassen tidigare, men jag kan inga exakta bra sökord på norska. Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Har god erfaring med å vaske fortøyningene i vaskemaskin med litt tøy mykner , men dersom det oppstår akutt gnissel ( natt ) står jeg opp og har på litt zalo såpe. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Robline gnisslar inte. I det hele tatt er flettede liner av god kvalitet fullstendig lydløse, uansett vær. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Krimart Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 (redigert) Sett på en slangebit over tauet, eventuelt sy på en skinnbit beregnet på dette. Redigert 2.September.2008 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Jo mer elastiske liner du bruker jo mindre gnissel blir det. Jeg har et par ikke elastiske tau ombord og det gnager og knirker forferdelig. Kjøpte et par tau på biltema som virker veldig elastiske og de lager nesten ikke en lyd. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Gunga Din Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Nå aner ikke jeg hva "Knapar" er, ........ Kryssholt på norsk Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.