NovaMalin Startet 2.September.2008 Del på Facebook Startet 2.September.2008 Er det noen som har erfaringer med 10 hk Bukh diesel? Motoren er fra ca 1990. Jeg har hørt at det er en skikkelig drittmotor? Noen som vet mer? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Mulligan Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Tja, de som jeg kjenner som har eller har hatt Bukh har vært svært fornøyd. De tosylindrede med 360 graders veiv har en helt spesiell lyd. Danmarks svar på Sabb. Produseres (fremdeles) hos Aabenraa Motorfabrikk som også lagge Callesen Diesel. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 2.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2008 Noen som vet om disse motorene har noen spesielle svakheter eller noe jeg bør kikke spesielt etter? Er det mulig å ettermontere ferskvannskjøling på disse? Har dette i så fall noen hensikt? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
fredivar Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Har hørt at selve motorene er bra, men at girkassene var dårlige Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Når det gjelder 10 hk så kan man sidestille denne DV 36 som av erfaring er en meget bra motor. De er veldig slitesterke og pålitlige. Den som jeg hadde var fra 1982 og gikk som ei klokke ble bytta eksosmanifoil en gang og på en motor uten ferskvands kjøling synes jeg dette er bra det kommer vel av at godtset i blokka er meget tykt og tåler mye tæring. Det er ikke noe problem og ettermontere ferskvands kjøling. Trenger man deler eller ekspert råd ta kontakt med Univa i Arendal de kan disse motorene til pungt og prikker. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
eysteind Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Har hatt 2 stykker. Begge like drifsikre. Eneste problemet eg hadde, var lekkasje frå sjøvannspumpa... Sitér dette innlegget Link to post
Sabb Lars Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 pass på at zinkanodene i kjølesystemet er i god stand. vis ikke kan saltvanne tære sun toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Er det mulig å ettermontere ferskvannskjøling på disse? Har dette i så fall noen hensikt? Det er nok både fullt mulig og meget anbefalelsesverdig. Den enkleste løsningen er ofte en kjølesløyfe under bunnen. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
VO`n Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Har også hatt Bukh, kan ikke si noe annet en at jeg var fornøyd til tross for havari til slutt. Men det kan jo skje hvem som helst gammal motor som har gått med salvannskjøling de siste 20 åra... Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Hadde en DV20 i min første båt, en 78modell Westkapp. Den båten hadde min bestefar før meg i mange år. Meget god motor, enkel og vedlikeholde og utrolig solid. Univa har blitt nevnt som ekspertise, det kan jeg også stille meg bak. Veldig greie folk å handle med. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.