kimosabi Startet 2.September.2008 Del på Facebook Startet 2.September.2008 Jau, har fryktelig lyst til å få tak i en sånn type båt. Ser et par meget fristende til salgs på Finn men det nytter jo ikke å få negative ting ut av selgerne.;-) Hvis det er noen velogmerke. Helst Fountain pga. design og diagonal-montering. Noen her som har erfaringer med disse båtene? Noen som har prøvd/har en sånn og kjørt utaskjærs? Jeg er lei av å putre rundt i skjærgården og er klar for større hav og lengre distanser. Jeg suger til meg alt som en svamp ang. disse båtene for tida så snakk ut hvis dere har noe saklig eller usaklig. Spiller ingen trille.:-) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Har du erfaring med og skru på båt så er det sikkert mulig og gjøre ett godt kjøp , men ut i fra hva jeg har sett på finn så er det sjøvannskjøling på flere av dem noe som for kan blir kostbart og utbedre . Det er sikkert lurt og sjekke att alle avgifter (Hk+ mva )er betalt før du evt kjøper en båt . Har du en link til båten du tenker på ? Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 2.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2008 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Tenkte mest på denne. Regner med det er sjøvannkjøling på det aller meste av denne typen ja. Har skrudd og skrur endel båt så det er jo noe en må regne med, tenker jeg.:-) Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 2.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2008 (redigert) Denne er også aktuell. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Regner med at det drar litt fuel så evt. kommentarer på det er helt greit.:-) Denne er også aktuell. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Redigert 2.September.2008 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Du kan jo bare bygge om til ferskvannskjøling noe som du sikkert har økonomi når du kjøper en båt til 2.180.000,- Du får si i fra hvis du trenger hjelp til og vaske båten Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 2.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2008 Tja, regner med at de har sjøvannkjøling pga. at de trenger mest mulig kjøling i høyere hastigheter og at ferskvannkjøling sliter med å ta unna. Uansett så er det aktuellt å ta opp båten ofte på henger og ferskvannkjøre den.:-) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 (redigert) Pris fra 990,000 til 2.180.000,- Jeg er rimelig sikker på att det finnes veksler som klarer jobben med og kjøle en 600 Hk men alt jo jo sin pris. Denne til 2,180,000.- har veksler........... så løp og kjøp . Redigert 2.September.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Rå båter...! Sikla mye på Fountain tidligere. Skulle jeg kjøpt no slikt så tror jeg ville gått for den 32-foteren, antar den er litt billigere å eie/bruke enn de andre....? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kimosabi Svart 2.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2008 Jeg ser prisene.;-) Til dels avskrekkende. Grøss. Får nesten velge mellom Cosworthen og Fountain her. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Gromme båter, men den med to 8,2 liter V8'ere med 2 stykk 4-ports dobbelpumpere og B&M kompressor. Hva snakker vi om slags forbruk her? 200l/h på marsj og 400l/h på wot?? Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 2.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2008 (redigert) Jeg snakka med en som har en 42 Fountain med 3x502MPI. Hvis han kjører så pent han klarer(akkurat marsj med flaps oppe) så går det med 180L/t. Dobbelpumpere er jo kjent for å svelge unna endel så den båten holder nok ikke tilbake for noe særlig den heller.:-) Får bruke tida effektivt, sier jeg da. Redigert 2.September.2008 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Hvis forbruket plager deg så tror jeg du bør gå for en Cosworth. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 2.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2008 Jeg har en Cosworth. Den går ikke billig den heller. Så, nei det plager meg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Forsikringen koster også det samme 25,000.- Sitér dette innlegget Link to post
chris_t Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Snakk med Erik Eriksen ved Hankø marina (offisiel importør av fountain Norge) Han kan ALT om fountain og har selv vært på fabrikken og snakket med selveste kongen av powerboats Reggie Fountain.. erik har kjørt alt fra 24 fotern til ligthning 47 med 3 x 900 og kan mest sansynlig svare på alle spørsmål! ha en god dag mvh Chris Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Pass deg på xxxxxxxxxxx, han prøver seg hele tiden som agentur i Norge men ikke alle kommer fra handlingene med de som dem betalte for. Kommentar fra moderatorNavnet er slettet. Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
power Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 (redigert) Det er fint om du kan dokumentere slike påstander Servicemannen , har du skrevet navet riktig ? Han som snakker Norsk i starten på denne filmen tror jeg skaffe det du trenger men jeg er ikke sikker på hva han heter men han er en av de som står på Play marines hjemmeside Redigert 5.September.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Kommentar fra moderatorUdokumenterte påstander slettet. Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
kimosabi Svart 5.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2008 Så PlayMarine er anbefalt da altså. Forden henger løst nå, særlig etter et par movieclips på PlayMarine sin hjemmeside. Får ta en prat med dem tenker jeg.:-) Han xxxxxxxxx, er han hos en importør/forhandler eller er det en sånn privat-kæll med enkeltmannsforetag? Hva med Norsk Båtimport? Seriøse guttær? Kommentar fra moderatorNavn slettet Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Jeg har bare snakket med en av de fra PlayMarine men han virker seriøs , den båten som jeg snakket med han om var registrert i Norsk skipsregister så med andre ord da nytter det ikke med noen falske dokumenter .... tror jeg . Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 (redigert) herlig video, jeg beundrer dem som kan kjøre en slik i Norge og svi av både en og to (ordinære) årslønner per sesong bare i bensin men moro er det jo utvilsomt. Redigert 5.September.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
power Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Kundepleie kan man også beskrive dette som eller rekrasjon for ansatte Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 naturligvis, hvis man kan bruke det for å redusere et noe høyt overskudd så er jo det det beste Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Servicemannen Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Så PlayMarine er anbefalt da altså. Forden henger løst nå, særlig etter et par movieclips på PlayMarine sin hjemmeside. Får ta en prat med dem tenker jeg.:-) Han xxxxxxxxx, er han hos en importør/forhandler eller er det en sånn privat-kæll med enkeltmannsforetag? Hva med Norsk Båtimport? Seriøse guttær?Har kun hørt positivt omtal om PlayMarine. xxxxxxxxxxx driver firma xxxxxxxxxx men er ikke registert som eier eller i styret. Tror han er personlig konkurs. Kommentar fra moderatorNavn slettet Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
kimosabi Svart 6.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2008 Ok, da er det som jeg har fått intrykk av når det gjelder xxxxxxxxxxx. Playmarine kontaktes herved.:-) Kommentar fra moderatorNavn slettet Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.