Jump to content

Fountain 35" Lightning ICBM Erfaringer? Alternativer?

kimosabi

Recommended Posts

Jau, har fryktelig lyst til å få tak i en sånn type båt. Ser et par meget fristende til salgs på Finn men det nytter jo ikke å få negative ting ut av selgerne.;-) Hvis det er noen velogmerke. Helst Fountain pga. design og diagonal-montering. Noen her som har erfaringer med disse båtene? Noen som har prøvd/har en sånn og kjørt utaskjærs? Jeg er lei av å putre rundt i skjærgården og er klar for større hav og lengre distanser. Jeg suger til meg alt som en svamp ang. disse båtene for tida så snakk ut hvis dere har noe saklig eller usaklig. Spiller ingen trille.:-)

Har du erfaring med og skru på båt så er det sikkert mulig og gjøre ett godt kjøp , men ut i fra hva jeg har sett på finn så er det sjøvannskjøling på flere av dem noe som for kan blir kostbart og utbedre .

Det er sikkert lurt og sjekke att alle avgifter (Hk+ mva )er betalt før du evt kjøper en båt .

Har du en link til båten du tenker på ?

Rå båter...! Sikla mye på Fountain tidligere. Skulle jeg kjøpt no slikt så tror jeg ville gått for den 32-foteren, antar den er litt billigere å eie/bruke enn de andre....?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg snakka med en som har en 42 Fountain med 3x502MPI. Hvis han kjører så pent han klarer(akkurat marsj med flaps oppe) så går det med 180L/t. Dobbelpumpere er jo kjent for å svelge unna endel så den båten holder nok ikke tilbake for noe særlig den heller.:-) Får bruke tida effektivt, sier jeg da.

Redigert av kimosabi (see edit history)

Snakk med Erik Eriksen ved Hankø marina (offisiel importør av fountain Norge) Han kan ALT om fountain og har selv vært på fabrikken og snakket med selveste kongen av powerboats Reggie Fountain..

erik har kjørt alt fra 24 fotern til ligthning 47 med 3 x 900 og kan mest sansynlig svare på alle spørsmål!

ha en god dag mvh Chris

Pass deg på xxxxxxxxxxx, han prøver seg hele tiden som agentur i Norge men ikke alle kommer fra handlingene med de som dem betalte for.

Kommentar fra moderatorNavnet er slettet.

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet.

Så PlayMarine er anbefalt da altså. Forden henger løst nå, særlig etter et par movieclips på PlayMarine sin hjemmeside. Får ta en prat med dem tenker jeg.:-) Han xxxxxxxxx, er han hos en importør/forhandler eller er det en sånn privat-kæll med enkeltmannsforetag? Hva med Norsk Båtimport? Seriøse guttær?

Kommentar fra moderatorNavn slettet

Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet.

herlig video, jeg beundrer dem som kan kjøre en slik i Norge og svi av både en og to (ordinære) årslønner per sesong bare i bensin :crazy:

men moro er det jo utvilsomt.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

naturligvis, hvis man kan bruke det for å redusere et noe høyt overskudd så er jo det det beste :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Så PlayMarine er anbefalt da altså. Forden henger løst nå, særlig etter et par movieclips på PlayMarine sin hjemmeside. Får ta en prat med dem tenker jeg.:-) Han xxxxxxxxx, er han hos en importør/forhandler eller er det en sånn privat-kæll med enkeltmannsforetag? Hva med Norsk Båtimport? Seriøse guttær?
Har kun hørt positivt omtal om PlayMarine. xxxxxxxxxxx driver firma xxxxxxxxxx men er ikke registert som eier eller i styret. Tror han er personlig konkurs.

Kommentar fra moderatorNavn slettet

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...