Jump to content

Liten Vaskemaskin -Hvor finner jeg det?

Kaftein ØL

Recommended Posts

Jeg bor i båten, og har lenge tenkt å forandre ett av de fire badene til vaskerom, men sliter litt med å finne en vaskemaskin som passer inn :headbang: . Det er god plass på badet, men dørene er bare 43 cm brede, og det er veldig lite å hente på å skjære ut mer av skottet, demontere dørblader osv. for å få den inn. Har sett litt på toppmata-maskiner, men tror det blir vanskelig å få inn en maskin som er 40 bred og 60 dyp. Trenger derfor tips! Har hatt en gammel "hjulvisp" uten sentrifuge, men den hev jeg ut i dag da den vasket elendig.

Må ha sentrifuge, gjerne tørkemuligheter også, men det er ikke så farlig da det andre badet fungerer fint som varmeskap. Har sett noen ha noen utrolig snertne maskiner som uten toppmating, men husker aldri hvor de har fått tak i de. Strømforbruk spiller ingen rolle. :sailing:

Trenger ikke starte noen ny diskusjon om det er nødvendig med maskin eller ikke i båt osv., siden det allerede er bestemt for mitt vedkommende :smash:

Hei

Me har Candy i båten. Det beste eg nokonsinne har montert i ein båt.

Me kjøpte vår på Elprice, for ca. 4 1/2 år sidan. Me har budd i båten i to år.

Det første med eit barn. Det andre med to. Det har ikkje vore noko tøys med maskinen.

Maskinen er 40 cm djup, og gjekk akkurat in døra, til eine lugaren, som er 41,5 cm.

Den skandinaviske importøren held til i Danmark. Veit ikkje kvar du bur, men det kan kanskje lønna seg å segla over.

Maskinen går på 10 amp sikringar. Det er viktig, då det ikkje er så mange gjestehamner som har 16 amp sikringar.

Maskinen tek 3 1/2 kg tøy. Den brukar ca tre timar på ein vask. Vassforbruket er 43 l per vask.

Om eg hadde plass så ville eg gått for ein toppmata maskin. Dei har ikkje betonglodd som motvekt og er difor lettare. Aller helst ein maskin som og hadde tørketrommel.

Har du spørsmål om montering, så berre spør.

Ask

Jag har oxå en Candy tvättmaskin ombord tillsammans med en Husqvarna/Electrolux torktumlare.

tvttmaskin_och_torktumlare.jpg

Fungerar bra, kör dom i regel tillsammans med gen set under överhavsseglatser.

Om man kör tvättmaskinen i hamn så blir det lite skum med avloppsvattnet.

Har funderat på att köra avloppet till toaletttanken. Förbrukar väl c:a 40 l vatten per tvätt.

Vita linan på bilden ovan är f ö en av de tvättlinor som jag satt upp i akter lastrummet (och även i motorrummet). Viss tvätt skall man inte torktumla enligt sambo... :fishing:

Redigert av ebonita (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...