duppern fra dram Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 (redigert) Jeg har et vaffeljern jeg bruker to ganger i sesongen ( støpejern selfølgelig) Redigert 3.September.2008 av dupern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 .............. Pluss to dykkerflasker (men ikke resten av utstyret...) o jeg har resten ombord.........men dykkerflaskerne står hjemme..... du får kalle på meg, eller jeg på deg, om vi behöver ett komplett sett Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Jeg skulle ringt deg tidligere i sommer Gunga. Mista pulpiten på sjøen foran båten, 12 m dypt (ikke spør ). Etter mye om og men endte det med at jeg gikk ned uten luft og hentet den. Senket ned et tungt anker og drog meg ned langs tauet. forbausende enkelt egentlig. Dykkerutstyr er oppskrytt! Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Servicemannen Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Jeg tror dette er eneste unødvendige elektriske dubbedingsen jeg ikke har om bord i min båt, men jeg har en manual variant. Bør få kona til å gi meg en sånn til jul, tænk de, en knap til ...... ooohh!....... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Gunga Din Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Jeg mista en bra förtöjningslina i havnen........... men fram med havsfiskestangen o störste pilken....... först kom det opp en liten fisk pilken var större en fisken...men sen kom tampen Dykkerutstyr er oppskrytt! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jawik Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Dykkerutstyr er oppskrytt! Har alt bortsett fra flaskene så dersom dere har noen til overs mottas disse med stor takk. Enklere å komme seg ned med flaskene enn uten - jeg begynner vist å dra på årene. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mulligan Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Jeg har en machete i båten. Vet ikke hvorfor. Har tatt den frem flere ganger og lurt på hvorfor den er der. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Har vel et sted mellom 40 og 50 meter tau for mye til enhver tid Det kvalifiserer ikke som unødvendig....selv har jeg 2x30meter reservetau i tilfelle jeg må forlenge dreggtauet ved motorstopp i Ytre Oslofjord.... Når man skal dra opp dregg som har satt seg fast eller må skjøte fortaøyningsatu i naturhavn er det også greit med 40-50meter ekstra tau. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Hvorfor skal vi spise av plast i båten når vi ikke gjør det hjemme? Det er så sant som det er sagt, og derfor er jeg ydmyk av respekt for båtprodusenten Oyster Marine som har fått laget en egen serie Wedgewood porselen til seilbåtene sine. ¨ Unødvendig utstyr? Jeg tror jeg forslår hårføner som kandidat til den listen. (Hva har jeg av nødvendige overraskelser? 12V hurtigmikser!) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Fikk en særdeles nødvendig dubbedings i sommer om bord i båten, brødbakstermaskin! Brukest på søndagsmorgner i Sandspollen og kjører den på batteriene. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Fru Jacobsen Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Det kvalifiserer ikke som unødvendig....selv har jeg 2x30meter reservetau i tilfelle jeg må forlenge dreggtauet ved motorstopp i Ytre Oslofjord.... Når man skal dra opp dregg som har satt seg fast eller må skjøte fortaøyningsatu i naturhavn er det også greit med 40-50meter ekstra tau. Ankre på 100mtr??? du ankrer vel ikke før du er inne på normale dybder Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
NilsPils Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Her er noen som har fått med det meste Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Superkul Svart 5.September.2008 Link til dette innlegget Svart 5.September.2008 Flere? Denne er heller ikke så værst har han montert ror og gasshendel der oppe og??? kall meg bare wannebe flybridge Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 5.September.2008 Link til dette innlegget Svart 5.September.2008 Her er noen som har fått med det meste syntes jeg hører det : kjerring det blåser opp - gjør sjøklart svaret : hvor f... i h.... gjør jeg av alt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Mariell Svart 5.September.2008 Link til dette innlegget Svart 5.September.2008 Har hatt siste tømming av Balticen i dag. Alt i alt har det blitt 3 - TRE fulle bagasjerom på bilen (Rav 4, tatt ut baksete) før alt som ikke skulle være med etter salget var kjørt hjem. Men alt er kjekt å ha ting. . Var vel ting som kanskje har vært brukt en gang siste 4 år. Skjønner godt de som klager over at de hver vår må heve vannlinja litt Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 5.September.2008 Link til dette innlegget Svart 5.September.2008 Fikk en særdeles nødvendig dubbedings i sommer om bord i båten, brødbakstermaskin! Brukest på søndagsmorgner i Sandspollen og kjører den på batteriene. Vet faktisk om en til som har en slik med seg på ferie. (Han ferierer 5 uker i Sverige....) Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Superkul Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 brødbakermaskin i sverige er jo genialt da det er umulig og finne skikkelig brød der Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Servicemannen Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Endelig er jeg færdig med å bytte ut en unødvendig duppedings til en annen enda mer unødvendig duppedings. Har kastet ut gamle hjemmekinoanlegget i forkabinen og innstallert Kenwood-anlegg på 5x120w og 220w subwoofer med egen forsterker. Høyttalerene er innfelte, bak og senter fra Proson, framhøyttalerene er 4stk 6" Dynavoice og subwooferen er 10" fra Audiovoice. Nå er å se hvort limingen i mellem skrog og dekk holder! Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
JRK Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Jeg har et vaffeljern jeg bruker to ganger i sesongen ( støpejern selfølgelig) Hei, Kunne sikkert startet en egen tråd på dette, men jeg låner denne, da temaet allerede er tatt opp her. Jeg har også med ett sånt vaffeljern, men jeg syns ikke resultatet ble så bra. Først var jernet rødglødende, så var det for kaldt. Vaflene delt seg. Ja for å være ærlig alt som kunne gå galt, gikk galt. Skjønte jo etterhvert at man burde ha stor respekt for de som besitter slik gammel kunnskap, så kan du være snill å utdype dine hemmeligheter. Oppskrift på passende vaffelrøre (Vi prøvde med ferdigpose som man bare tilsetter vann og et par egg)? Varmer du jernet direkte på glørne, eller kanskje på en grill? Smører du inn jernet på forhånd med noe (Vi prøvde med matolje)? Kom gjerne med tips Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Hei JRK: Her tror jeg at Laluna kan komme med noen tips, de har noen knall gode vaffler vi var så heldige å få smake på i sommer.. men spørs om yrkeshemmelighetene holdes hemmelig eller hva.. :) Vaffler i båt er digg.. eod ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Catlina Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Brødbakemaskin er bra,etter en uke i i uthavn langt fra nærmeste butikk er brødbakemaskin en god venn.Værre er det med wirekutteren. Forsøk å kutte et fingertykt stag med en vanlig wirekutter! Har tørrtrent på noen stumper med dårlig resultat, bedre å forsøke å løsne på strekkfiskene hvis riggen går over bord.Drar også på undervannskamera som er brukt en gang, senket det ned på 10 meter for å se på noen forfjamsede fisker en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Prøv batteridreven vinkelsliper med kappeskive. Wirekutter er blitt gammeldags... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Amorøsa Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Måtte senke vannlinja for et par år siden etter at båten ble tømt for Kinder egg leker. 2 fulle bæreposer ble det. Totalt 4 søpplesekker med alt mulig rør som aldri ble brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 JRK: Jeg har også vaffeljern ombord, og bruker et portabelt gassbluss av den typen som kjøpes på Europris/ biltema/ båtbutikker. Da kan man sitte på fjellet å steke vafler på kvelden Har vært stor suksess med dette. Bruker ferdig blanding fra Toro. Smører jernet innimellom. Snur jernet ofte. Mvh Christian Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
roaldbj Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Det er ganske greit å ha en strikkemaskin ombord. Dette er ikke unødvendig. Da kan man rekke opp gamle gensre og strikke nye ut fra aktuell temperatur og endret kroppsfasong. Jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke kan være obligatorisk utstyr ombord? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.