Jump to content

Unødvendig utstyr i båten

Frøken Fryd

Recommended Posts

Man ser stadig nye revolusjonerende patenter som i bunn og grunn er ubrukelig.

en gadget jeg har problemer med å se de store fordelene ved.

Burde vært standard på noen av fjordplogene (f.eks. Princess 38...)

hekkidiot2.jpg

Senior-du er min helt!

Hvis sikten er så dårlig at man må bruke radar for å se noe, så tror jeg nok det er bedre å slakke av enn å "tilte" radaren. :yesnod:

Ellers så synes jeg det er en del overkill på elektronikkfronten. Har man egentlig bruk for parabol på båttur?

Den elektriske lukeåpneren som bla Maritim fører kommer langt opp på min liste over ting jeg aldri kommer til å kjøpe :wink:

Har ikke mange av disse dårlig designede hyttecrusere vansker med å se foran seg når dem graver rumpa ned i vannet? Dem bør kannskje ha nasa lik og Concord hadde, senke ned skrogen foran vinduene. Med dette patent kan dem vertfall justere radaren litt....... :smiley:

---------------eller kamera i baugen så de kan se sjøen og naturen foran seg på flatskjerm :lol:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

-- Gaveartikler/maritimt messing-juggel fra våre båtbutikker. Blir bare liggende å slenge...

Legger for egen del til alt av stoffer, puter, kopper og kar, pyntegjenstander osv. som er fylt til randen og vel så det av ankere, signalflagg, livbøyer, måker, fyr, kompass, tauverk med ulike knuter osv. osv. Yndede gaveartikler som hos meg byttes eller havner rett på lageret for ymse ubrukeligheter.

byttes eller havner rett på lageret for ymse ubrukeligheter.

:yesnod: Har sterkt framskreden allergi mot slikt. Heldigvis er kona like allergisk. Kan føye til servise i melamin også. Hvorfor skal vi spise av plast i båten når vi ikke gjør det hjemme?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Hvorfor skal vi spise av plast i båten når vi ikke gjør det hjemme?

Fordi hjemmet ditt (forhåpentligvis) står stille? :lol:

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

:yesnod: Har sterkt framskreden allergi mot slikt. Heldigvis er kona like allergisk. Kan føye til servise i melamin også. Hvorfor skal vi spise av plast i båten når vi ikke gjør det hjemme?

Dårlig med hekksjø generaler rundt kjøkken vinduet hjemme. Men skal tilstå Melamin settet er på vei ut (av båten).

rart , men jeg føler at det altid er for mange kalde øl i kjøleskapet.

Hos meg er det omvendt. Hvorfor skal all denne maten ta opp plassen til ølet? Her må det prioriteres bedre.

Finns da masse tørrmat og hermetikk? Godt? NEI, men trenger ikke kjøling.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ok da er jeg med. :cheers:

Andre unødvendige greier. Ca 90 % av alle plastboller og Tupeware som bare ligger og tar opp plass.

50% av allt mitt "kjekt å ha" verktøy. Men den dagen jeg går ut med mindre enn 20 kg værktøy. Så er det sikkert noe av det jeg har lagt igjen, som jeg trenger.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Legger for egen del til alt av stoffer, puter, kopper og kar, pyntegjenstander osv. som er fylt til randen og vel så det av ankere, signalflagg, livbøyer, måker, fyr, kompass, tauverk med ulike knuter osv. osv. Yndede gaveartikler som hos meg byttes eller havner rett på lageret for ymse ubrukeligheter.

samme her, like allergisk.....riktigt porlin o glas, allt i sine stell, sjöstuvet direkt efter oppvask......

med ett undantag.....disse glas(riktigt glas) med maritimt inslag....'do not load above this level' :smiley:

bww2184web.jpg

Edited by Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

En hver form for "maritimt" juggel samt alt som er laget av plast er strengt forbudt hos meg.

Tar heller risikoen for at en tallerken, glass eller kopp knuses, enn å falle for disse fryktelige greiene.

Det samme gjeller engangsbestikk og pappirtalerkner - for ikke å snakke om de gyslige kaffekoppene av hvit plast som skal plasseres i en dertil egnet innrettning. Å fy...å fy... :smash: :nono:

Men dette var kanskje litt utenom tema - for dette er jo ting som jeg ALDRI har med i båten.

Edited by wabra (see edit history)