Jump to content

Unødvendig utstyr i båten

Frøken Fryd

Recommended Posts

• 4 måneder senere...
Dregg

Hadde med meg en slik reserve 12 kilos i etpar år, men den ble tilslutt levert på fyllplassen. Skal man ankre, får man gjøre det skikkelig, eller la være.

Ble 12-kiloensen virkelig kassert??? Her er det slik at noen lo litt da jeg kjøpte 12 kgs dregg til tiæringen her (ca 8,2 m lang), for de syntes den var unødvendig stor og tung!

Hvilket bare helt grelt viser hvor nødvendig det er å ha kunne overlevere "ubrukelige" ting til folk som ser seg nytte av det (det er en tråd for sånt her på BP; husker ikke i farten hva den heter)

hadde laptop med Telchart i båten i sommer, probleme var jo at GPS'en og 12 volts laderen lå hjemma. då blei de papirkart og god gammel navigasjon som måtte til :lol:

Godt sjømannskap kaller jeg det ,svikter elektronikken så har du alternativet så sant du vet hvor du er, :flag:

er desverre mange som ikke har kart med seg :seeya:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Da jeg fikk generator ombord anbefalte en god venn å instalere strikkemaskin.

Med strikkemaskin kunne man ta med relativt få plagg og tilpasse disse ut fra matinntak og temperaturforhold.

Strikkemaskinen er enda ikke montert.

Jeg har luftkompressor ombord.

De aller fleste synes nok at dette er noe tull, men jeg må innrømme at denne i sesongen går nesten daglig til litt polering, rensing, lufttilførsel (lekeutstyr) o.a.

Jeg har de siste årene blitt svært glad i luftverktøy.

Jeg har også bistått ganske mange de siste sesongene med trykkluft.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...