hifo Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 (redigert) hva med en vev? Redigert 25.September.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
JRK Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Hei, Takker for tips Christian. Gassbluss gir nok mer stabil kontroll på varmen, ja Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Jeg vet ikke hvordan jeg kom over denne men den er iallefall fæl nok til å fortjene sin plass i denne tråden! Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 ikke mobb den a............ har akuratt maken - kjøpte gummibåt til 6000 og kallesje til 23000 og diverse dubeditter til 19000 - til sommern skal jeg montere ekkolodd og radar brødbakermaskin er også med på 5 ukers sommerferie Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
oslofjord Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 VHF Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Jeg har en machete i båten.Vet ikke hvorfor. Har tatt den frem flere ganger og lurt på hvorfor den er der. Tror dette er det skumleste jeg har lest på BP noen sinne. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Burde vært standard på noen av fjordplogene (f.eks. Princess 38...) det der er ikke en p 38 ,men en p 45... Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
avmønstret5 Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Jeg vet ikke hvordan jeg kom over denne men den er iallefall fæl nok til å fortjene sin plass i denne tråden! Fæl???? genial spør du meg, overbygd motorbåt (med overnattingsmuligheter?) som faktisk kan pakkes inn i bagasjerommet i bilen. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Jeg synes nå både vafeljernet, dykkerutstyret og alt verktøyet er nyttig jeg. Brødbakemaskin har det nå enda ikke blit det går jo bra og steke brød i komfyren men hvem vet kansje det blir det neste. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Vi ga en Smoothie lager til Svoger i sommer han ble passe sur Rederinnen ble gla. Nabobåten i havnen skal ha med seg hybelkomfyr i år - må ha ferske ryndstykker Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Enzo Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 det der er ikke en p 38 ,men en p 45... Det slår meg hver gang jeg ser sånne båter , hvordan klarer folk å tilbringe ferien på skakke på den måten der , er det ikke bedre å tilbringe turene på fjorden i mere stabile forhold , kanskje en s.... f. eks yesnodyesnodyesnod giffff giff giff Sitér dette innlegget Link to post
Komlo Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Redningsvest. Har endå ikkje fått bruk for den... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Parkeringsbilletten til bilen... Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Hobby 430 Sport Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 hadde laptop med Telchart i båten i sommer, probleme var jo at GPS'en og 12 volts laderen lå hjemma. då blei de papirkart og god gammel navigasjon som måtte til Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Komlo Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Krok til sluken er absolutt unødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Dregg Hadde med meg en slik reserve 12 kilos i etpar år, men den ble tilslutt levert på fyllplassen. Skal man ankre, får man gjøre det skikkelig, eller la være. Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Dregg Hadde med meg en slik reserve 12 kilos i etpar år, men den ble tilslutt levert på fyllplassen. Skal man ankre, får man gjøre det skikkelig, eller la være. Ble 12-kiloensen virkelig kassert??? Her er det slik at noen lo litt da jeg kjøpte 12 kgs dregg til tiæringen her (ca 8,2 m lang), for de syntes den var unødvendig stor og tung! Hvilket bare helt grelt viser hvor nødvendig det er å ha kunne overlevere "ubrukelige" ting til folk som ser seg nytte av det (det er en tråd for sånt her på BP; husker ikke i farten hva den heter) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 hadde laptop med Telchart i båten i sommer, probleme var jo at GPS'en og 12 volts laderen lå hjemma. då blei de papirkart og god gammel navigasjon som måtte til Godt sjømannskap kaller jeg det ,svikter elektronikken så har du alternativet så sant du vet hvor du er, er desverre mange som ikke har kart med seg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
opus Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 (redigert) Parkeringsbilletten til bilen... He-he, den var fin. Ellers så jeg en kar som kjørte avgårde utover med brygge-bagasjetrallen til foreningen, fylt med to golfbagger. Følte vel for å slippe gå tilbake med den, for han kom vel også til å trenge den når han kom tilbake til brygga Redigert 28.Februar.2009 av opus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Golfbag er HELT nødvendig utstyr i båten. Har fast plass i forpiggen. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Da jeg fikk generator ombord anbefalte en god venn å instalere strikkemaskin. Med strikkemaskin kunne man ta med relativt få plagg og tilpasse disse ut fra matinntak og temperaturforhold. Strikkemaskinen er enda ikke montert. Jeg har luftkompressor ombord. De aller fleste synes nok at dette er noe tull, men jeg må innrømme at denne i sesongen går nesten daglig til litt polering, rensing, lufttilførsel (lekeutstyr) o.a. Jeg har de siste årene blitt svært glad i luftverktøy. Jeg har også bistått ganske mange de siste sesongene med trykkluft. Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Strikkemaskin? seriøst? Herregud så kult, at ikke folk har funnet på og ha med strikkemaskin i båt før! Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
TideRace Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Denne har jeg tenkt å få demontert fra instrumentbordet, da det tross alt går mest i cognac. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 28.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Hva betyr det røde feltet? Festen over? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 (redigert) Det heter "Replenishment Marker". Instrumenet kan sammenkobles med Kartplotter, Autopilot og Google Earth. Generer Route til nærmeste Vinmonopol/Systembolag. Redigert 28.Februar.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.