Jump to content

Unødvendig utstyr i båten

Frøken Fryd

Recommended Posts

Har vel et sted mellom 40 og 50 meter tau for mye til enhver tid :crazy:

Det kvalifiserer ikke som unødvendig....selv har jeg 2x30meter reservetau i tilfelle jeg må forlenge dreggtauet ved motorstopp i Ytre Oslofjord....

Når man skal dra opp dregg som har satt seg fast eller må skjøte fortaøyningsatu i naturhavn er det også greit med 40-50meter ekstra tau.

Hvorfor skal vi spise av plast i båten når vi ikke gjør det hjemme?

Det er så sant som det er sagt, og derfor er jeg ydmyk av respekt for båtprodusenten Oyster Marine som har fått laget en egen serie Wedgewood porselen til seilbåtene sine.

¨

Unødvendig utstyr? Jeg tror jeg forslår hårføner som kandidat til den listen.

(Hva har jeg av nødvendige overraskelser? 12V hurtigmikser!)

Det kvalifiserer ikke som unødvendig....selv har jeg 2x30meter reservetau i tilfelle jeg må forlenge dreggtauet ved motorstopp i Ytre Oslofjord....

Når man skal dra opp dregg som har satt seg fast eller må skjøte fortaøyningsatu i naturhavn er det også greit med 40-50meter ekstra tau.

Ankre på 100mtr??? du ankrer vel ikke før du er inne på normale dybder

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Har hatt siste tømming av Balticen i dag. Alt i alt har det blitt 3 - TRE fulle bagasjerom på bilen (Rav 4, tatt ut baksete) før alt som ikke skulle være med etter salget var kjørt hjem.

Men alt er kjekt å ha ting. :crazy::crazy: . Var vel ting som kanskje har vært brukt en gang siste 4 år.

Skjønner godt de som klager over at de hver vår må heve vannlinja litt :lol:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 3 uker senere...

Endelig er jeg færdig med å bytte ut en unødvendig duppedings til en annen enda mer unødvendig duppedings. Har kastet ut gamle hjemmekinoanlegget i forkabinen og innstallert Kenwood-anlegg på 5x120w og 220w subwoofer med egen forsterker. Høyttalerene er innfelte, bak og senter fra Proson, framhøyttalerene er 4stk 6" Dynavoice og subwooferen er 10" fra Audiovoice. Nå er å se hvort limingen i mellem skrog og dekk holder!

Jeg har et vaffeljern jeg bruker to ganger i sesongen ( støpejern :smiley: selfølgelig)

Hei,

Kunne sikkert startet en egen tråd på dette, men jeg låner denne, da temaet allerede er tatt opp her.

Jeg har også med ett sånt vaffeljern, men jeg syns ikke resultatet ble så bra. Først var jernet rødglødende, så var det for kaldt. Vaflene delt seg. Ja for å være ærlig alt som kunne gå galt, gikk galt.

Skjønte jo etterhvert at man burde ha stor respekt for de som besitter slik gammel kunnskap, så kan du være snill å utdype dine hemmeligheter.

Oppskrift på passende vaffelrøre (Vi prøvde med ferdigpose som man bare tilsetter vann og et par egg)?

Varmer du jernet direkte på glørne, eller kanskje på en grill?

Smører du inn jernet på forhånd med noe (Vi prøvde med matolje)?

Kom gjerne med tips

Hei JRK: Her tror jeg at Laluna kan komme med noen tips, de har noen knall gode vaffler vi var så heldige å få smake på i sommer.. men spørs om yrkeshemmelighetene holdes hemmelig eller hva.. :)

Vaffler i båt er digg.. eod ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Brødbakemaskin er bra,etter en uke i i uthavn langt fra nærmeste butikk er brødbakemaskin en god venn.Værre er det med wirekutteren. Forsøk å kutte et fingertykt stag med en vanlig wirekutter! Har tørrtrent på noen stumper med dårlig resultat, bedre å forsøke å løsne på strekkfiskene hvis riggen går over bord.Drar også på undervannskamera som er brukt en gang, senket det ned på 10 meter for å se på noen forfjamsede fisker en gang.

JRK:

Jeg har også vaffeljern ombord, og bruker et portabelt gassbluss av den typen som kjøpes på Europris/ biltema/ båtbutikker.

Da kan man sitte på fjellet å steke vafler på kvelden :smiley:

Har vært stor suksess med dette. Bruker ferdig blanding fra Toro. Smører jernet innimellom. Snur jernet ofte.

Mvh

Christian

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...