Jump to content

Trekk av vegger i båt


Rino

Recommended Posts

Hei!

Jeg eier en Andy daycruiser, som er trekkt med en hvit skai type på begge sideveggene ute bak, trekket er ganske mykt ca 2-3 mm tykkt, så det blir lett skade hvis man kommer borti med en litt hard kantete gjenstand, så det er noen rifter og skader her og der, så jeg kunne tenkt meg og byttet det ut med noe penere og mere einet.

Siden jeg er helt grønn på dette feltet, lurer jeg på om noen har noen tips om hva som fungerer bra og ev. hvor jeg kan få kjøpt dette.

 

Hilsen

Rino  :sailing:

Link to post
Share on other sites

Det mest vanlig brukte ordet på dette er vel 'skrogtrekk'. Hvis du klikker øverst på siden på Søk og gjør et søk på 'skrogtrekk', får du opp litt om det. I tillegg lønner det seg å følge rådet til Andreas og sjekke via Kategorioversikten, som du også finner øverst på siden. Det er en del innlegg om emnet hvor det er omtalt med noe annet enn skrogtrekk. F.eks. Maritim selger skrogtrekk. Søk på 'skottbekledning' på siden deres, så får du opp de ulike variantene som de selger.

Link to post
Share on other sites

Siden jeg er helt grønn på dette feltet, lurer jeg på om noen har noen tips om hva som fungerer bra og ev. hvor jeg kan få kjøpt dette.

Jeg skiftet skottbekledning /skrogbekledning i deler av båten i fjor. Den kjøpte jeg hos Norsk Titanduk AS i Holmestrand. De hadde da bare en type med en slags skumbekledning bak. Det var også bare en farge å velge mellom (den gangen i hvert fall), men jeg likte fargen (lys beige eller noe slikt). Dette var for så vidt så kalt feilvare, men jeg hadde vanskelig for å finne feilene og det var ikke noe vanskelig å tilpasse dette slik at det forsvant i avkappet. Den store fordelen var prisen som var på kr. 20,- pr. meter (inkl. mva) og de var i tillegg rause på kvantumet. Skiftet bekledning i akterkabinen og var så fornøyd at jeg skal skifte i resten av båten - jeg kjøpte med tilstrekkelig til dette da det skottbekledning til hele  snekka (Joda 8100 Twin-Cab) kom på ca. kr. 400,-. Jeg brukte kontaktlim for å feste skottbekledningen og synes ikke det var noe direkte vanskelig å jobbe med.
Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

skai bekledningen i kabinen begynner å bli ganske sliten, og driver å vurderer hva jeg skal gjøre med det..

masse kriker og kroker, vinduer ol så har liten tro på at jeg klarer å få det noe særlig pent ved å bytte trekket.

 

Vurderer derfor å bare rive av allt sammen, bruke sparkel, pusse ned og til slutt våtromsgrunning og oljemaling eller noe over..  

 

 

Noen som har prøvd dette eller har noe formening om hvor vidt dette vil funke bra?

Link to post
Share on other sites

Skai bekledninga du nevner er vel også en form for isolasjon? Fjerner du det og bare maler er jeg redd du ender opp med kondensproblemer. Er det isolert under skaien din er det jo bare å kjøre i vei. Å male kan jo bli OK det om grunnarbeidet er bra. Til syvende og sist er det jo du som skal være fornøyd, og da er det jo ikke særlig viktig hva andre mener.

Jeg har innvendig malte skutesider, men de få plassene det fortsatt ikke er isolert driver kondensen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...