Jump to content

Aldri blir det sommer!


Walter_S

Recommended Posts

Var en tur innom Aerospace sine sider igår og da brøt jeg ut i heftig krampegråt :cheers: Simulerte været en uke fremover-det så ikke bra ut og tror dette været holder seg som nå minst en uke til. :cryin:

Det merkelige er at det ligger en okkludert front(varm+kald front som er sammenklappet) helt fra s enden av Grønland til Karibien.Et lavtrykk-storm-er på vei NNW over rett bak fronten men går alt for langt N til å hjelpe oss her i S Norge tror jeg.

Videre ligger en okkludert front fra Danmark via Engelske Kanalen ned til BeNeLux landene :eek:

 

Ser ikke bra ut spør dere meg,regner med at det blir kaldt i laaaang tid fremover. :lipssealed

Link to post
Share on other sites


Per Arve: Er bildet fra Kjøkøysund?

 

 

:cheers: Korrekt! Bildet er fra Søndre Kråkerøy Båtforenings havn (Trolldal) og sundet du ser utenfor er Kjøkøysundet med Kjøkøy bro til venstre. Rett på andre siden (utenfor bildets høyre kant) ligger Kjøkøy Marina.

 

 

Legger ved et annet bilde (også fra i dag) som viser Kjøkøysund sørover, med Puttesund bro i bakgrunnen.

Bilde

 

Du er tydeligvis kjent her Per Arve! Seilt gjennom, eller er du fra traktene?  :cryin:

Link to post
Share on other sites


Baat-Guru: Triste greier....er det åpent vann jeg ser like utenfor? Må være surt da....så nært men likevel så langt borte  :cryin:

Hva med å mekke et bobleanlegg her? Da hadde du jo kommet deg ut i åpent vann og juletorsken hadde vært sikkret!


 

- Stemmer, det er åpent vann utenfor (går en del store båter gjennom sundet inn til Fredrikstad her).

 

- Desverre finnes det ikke bobleanlegg her - er ikke min vanlige havn heller, leier bare en vinterplass inntil jeg har tid til å "pæle" bedre fortøyningspæler på den priv. brygga jeg vanligvis har plass på - ca. 1 nautisk mil lenger sør i sundet.

 

Er selv innflytter her, 2. vinter til nå. Forrige vinter hadde jeg ikke båt, da var det heller ikke is, og mange fine, stille dager hvor jeg hadde lyst til å dra ut og fiske. Dette skulle jeg også i år, men kulda kom meg desverre i forkjøpet!  :cheers:

Link to post
Share on other sites

Bruker vinteren til å  drømme om den seilturen det aldri blir noe av. Den går ut på å ha fin, stabil men ikke  hard vind fra Færder og nedover mot Sørlandet et varm og lys sommernatt, seile slik hele natten og så slippe ankeret i en rolig bukt utpå morgenen.

 

Skal noe til at alt dette klaffer. :cheers:

Link to post
Share on other sites


Lasse: Bruker vinteren til å  drømme om den seilturen det aldri blir noe av. Den går ut på å ha fin, stabil men ikke  hard vind fra Færder og nedover mot Sørlandet et varm og lys sommernatt, seile slik hele natten og så slippe ankeret i en rolig bukt utpå morgenen.

 

Skal noe til at alt dette klaffer. :cool:


 

Som regel har man jo fin ustabil vind fra sydvest på veien ned, og fin ustabil vind fra nordøst på veien opp :eek:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Dette siste flotte bilde fra bph må vi følge opp umiddelbar med et lignende motiv fra Falkensten /Skjebergkilen (Østfold)

 

Høstsamling:

Bilde

 

Siden det er så ufyselig kalt ute og sommer ennå såååå fjern, får vi prøve å kose oss litt med fine minner fra en fantastisk sommer og presentere noen bilder med maritimt miljø!

:cool:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...