Ulv I Startet 4.September.2008 Del på Facebook Startet 4.September.2008 Hei, Finnes det noen flatskjermer der ute for salg som går både på 220 og 12 volt, og har DVD spiller innebygget, og har digital tuner i seg? Vurderer å ha en slik i båten, men spørsmålet er om det finnes et slikt "kinder egg" løsning? :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
TrondT Svart 4.September.2008 Del på Facebook Svart 4.September.2008 Shoppingen igang til nyebåten, eller TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Ulv I Svart 4.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2008 hehe.. må vel begynne å sette opp ønskelista til nissen om jeg skal ha noe sjangs i år.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Junke Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Tviler på at dette er kommet ennå. Det norsk digitale bakenett er baser på MPEG 4 (tror jeg) Vi er blant de første som bruker dette, og de store produsentene har nok ikke tilpasset seg dette nisjemarkedet ennå F.eks er det svenske nettet en anne teknologi ( Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Nei, det finnes ikke. Du får 15-tommere med 12V-kabel og innebygd DVD ned mot 1500kr, men disse mangler MPEG4-dekoding. Minste TV med innebygd bakkenettsdekoder MPEG4 er en 26-tommer fra Sony, som ikke har intern DVD eller 12V-kabel. Mulig den kan drives med hjemmelaget kabel. Jeg har så liten båt at jeg ikke drar på sjøen for å se på TV. Men i campingvogna har jeg riks-TV på en 15-tommer med 12V og DVD. Min har i tillegg port for minnekort, sånn at kortet fra kameraet kan settes i for lysbilder. Fiks detalj. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Tviler på at dette er kommet ennå.Det norsk digitale bakenett er baser på MPEG 4 (tror jeg) Vi er blant de første som bruker dette, og de store produsentene har nok ikke tilpasset seg dette nisjemarkedet ennå F.eks er det svenske nettet en anne teknologi ( Men når jeg ligger langt nedi Sverige med riksTV-boksen får jeg jo inn titalls svenske kanaler... Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Lars H. Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Det kommer av at MPEG4 systemet er bakoverkompatibelt og derfor også fungerer på MPEG2 som svenskene bruker. Lars H. (nettopp hjemkommet etter 5 uker med svensk TV via (norsk) Grundig-boks) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
aanton Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Hei Går det ann å bruke en vanlign pc flatskjerm, og og ta med seg Rikstv boksen (grundig) ut i båten, ? aanton Sitér dette innlegget Link to post
aanton Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Etter å ha tengt meg om så trenger jeg lyd også aanton Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 En ok løsning er en 15-tommer med 12V-kabel og innebygd DVD pluss grundig sin Riks-tv box (går på 12V). Men jeg venter også på løsningen som trådstarter etterlyser. Altiett er jo liksom enklest da Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
KaRsK Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 pc skjerm med dvi/hdmi og bakkenett tuner funker bra det .. 12 til 230 v omformer hvis du ikke finner skjerm med 12 volt .. lyd gjennom båtens stereoanlegg og du har også ett bra utgangspunkt for å sette inn en carputer /laptop til vga inngang.. Det blir mitt opplegg i båten ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 5.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2008 Takk for infoen, jeg tror jeg holder meg til nextbase'en min som dvd spiller til nød (dårlig vær osv).. TV klarer vi oss nok uten.. Vi klarte oss i 14 dager i sommer i hvertfall :D tenkte ikke på tv en gang. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.