Odd Thomas Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Ikke spesielt gøy historie dette. Værste jeg har hørt.. http://www.hamar-dagblad.no/apps/pbcs.dll/...11/HDABONNEMENT Quote Link to post
oslofjord Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 (edited) Ikke spesielt gøy historie dette. Værste jeg har hørt.. http://www.hamar-dagblad.no/apps/pbcs.dll/...11/HDABONNEMENT Som vanlig blir logikken snudd på hodet.....i følge avisen er det båtfolket sin egen skyld fordi vakten ikke oppdaget det. Forventes det at folk sitter hele natten å passer på bilene sine ? Sitter folk på omgang å passer på hyttene sin hele natten hele høsten ??? Hvis folk stjler biler eller stjeler fra hytter er det tyvens skyld, men når kriminelle slår til i Moelv konkluderer de i selvransakelsens ånd at det er båteiernes egen skyld.....eller kommunen som ikke gir ungdommen nok fritidstilbud.... (Sitat: "Hadde det vært et ordentlig aktivitetstilbud til unge mennesker her, tror jeg det hadde blitt mindre av slikt, sier han.") I dagens samfunn sees det vel på som mer alvorlig hvis en pappagutt tar en tur i jolle med 20 hk enn om pøbler uten fritidstilbud (hypotetisk) senker båter. (I denne saken vet man vel dog ikke hvem som har gjort det.) Edited September 5, 2008 by salt (see edit history) Quote Link to post
Odd Thomas Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 Må innrømme jeg syns formannen i denne foreningen hadde et vel sindig forhold til dette. Uansett tilbud eller ikke. Dette er grovt skadeverk, men jeg er glad jeg ikke skulle vært nattevakt denne natta. Quote Link to post
oslofjord Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 På Moelv sies det at forsøk på senking av båter kan skyldes manglende fritidstilbud for ungdommen, mens noen politidistrikter syd i Øyeren skryter politiet av at de bøtelegger unge som klarer å fikse fritidstilbud uten kommunal hjelp:Og patruljering er effektivt. Før lunsj onsdag var det skrevet ut to gebyrer. Ett var for å kjøre for fort, være for ung og ha for stor motor – det andre for å stå på vannski i naturreservatet. Quote Link to post
Recommended Posts