fiskern Startet 6.September.2008 Link til dette innlegget Startet 6.September.2008 Har prøvd å skaffe dobbel reimskive til forden min,men det har vært vanskelig.Har snakket med Euromarine,de hadde ikke.Også snakket med noen flere ford verksteder som ikke hadde.Denne må kanskje kjøpes i England?Skal ha hydraulikkpumpe ombord,trenger doble skiver.Er det noen som har tips til meg? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Jeg har tilpasset reimhjul til to Ford motorer. Brukte da universal reimhjul som emne. Mener jeg kjøpte disse hos Alf I. Larsen før de flyttet til Forus. Det er altså en del år siden. Forutsetter at man har tilgang på dreibenk og fresebenk. Det er også mulig å bruke universal reimhjul med klemflens direkte hvis man kan lage en ny festebolt til veivakselen av en aksling. Man dreier da gjenger på denne i den ene enden. Gjengepartiet må da være langt nok til å holde en mutter i tillegg til gjengene som skal inn i veiven. Når det nye reimhjulet er montert er det godt sentrert. Man kan da bore opp tre hull og feste det ytre reimhjulet til det indre med ytterligere tre åtte millimeter skruer. Sitér dette innlegget Link to post
fiskern Svart 6.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Hei Ole Petter. Takk for svar.Skjønner hva du mener.Har en kompis med dreiebenk.Skal prøve å få dreid en aksling som du sier,.Klemflens har jeg liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.