benq Startet 6.September.2008 Del på Facebook Startet 6.September.2008 (redigert) Omsider så har jeg kjøpt seilbåt, en Mikkel 32 med ubrukt seilgarderobe,nytt vindror(hvis det heter det) ny webasto, ny VHF,ny GPS oppkoblet mot en datamaskin som inneholder kartpakke for hele verden, 200 meter nytt tauverk og en defekt VP MD7A. Så dette skal vel bli litt av en utfordring. Takk til alle som har kommet med innspill negative/positive, det har vært nyttig lesing. Det er vel nå at arbeidet begynner. Redigert 6.September.2008 av benq (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Gratulerer masse! Høres ut til å være en båt som er godt utstyrt. Du får kose deg med motoren i vinter. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Hans-Petter Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Gratulerer så mye. kjekt med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sir Limmerick Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Hei Vet du hva som feiler motoren eller har du tenkt å kjøpe en ny? Gratulerer. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Gratulere så mye. Var det den i Manndalen du kjøpte. Sitér dette innlegget Link to post
LarsL Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Gratulerer med seilbåt Mikkel 32 er en kjempebra båt Du har virkelig mye å se fram til! Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 6.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2008 Takk til dere allesammen, jeg vet ikke hva som feiler motoren, men har allerede kontaktet en kompis som er flink med VP. Blokka er nyoverhalt, foringer er skiftet, lager er skiftet, toppen er skiftet så det er forhåpenyligvis ikke så store feilen. Ja "knutza" det er den i Mandalen, skal taue den over fjorden til uka. Igjen takk for testen du sendte. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Gratulerer med ny båt men trenger du å taue den , er det ikke vind i Kåfjorden ? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 (redigert) Gratulerer med båt; regner med det er båten med defekt motor på Finn.no til prisforlangende 185 000 ? I så fall, vil du ut med hva du betalte ? Suzuki Redigert 6.September.2008 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
MaLang Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 I så fall, vil du ut med hva du betalte ? Dette er jeg også litt nysjerrig på da jeg ser på båter i samme prisklasse:) - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 6.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2008 Prisen er som to og to blir enige om, uansett hva man kjøper så er det for dyrt,men jeg betalte ikke det som var prisforlangende. Om det ikke er vind på Kåfjorden, ja det er vind, men jeg orker ikke å rigge den for å seile 20 nm. og så ta dem ned for å slipsette båten. Regner med at den ikke blir rigget før til våren (tror jeg) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Ahaa uten rigg ja det var jeg ikke klar over. Skal den ligge i Olderdalen ? Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 benq bor på andre sia fjorden, Lyngseidet. Den båten ble kjøpt av selger for jordomseiling, men så havarerte motoren og den ble liggende i havna i Manndalen. Var og kikka på den i fjor, båten ser grei ut den. Den har ligget ute noen år, så det er sikkert nok å ta fatt i, men det blir en fin båt. Hyggelig at det kommer flere seilbåter her i distriktet, nå er det stort sett bare meg og han som har gammelbåten til Enzo. Kanskje det blir litt onsdagsregatta etterhvert??? Det hadde vært moro, har bare seilt regatta en gang før, det er beste måten å bli en bedre seiler på. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Onsdagsregatta med 2båter har en fordel framfor slik som det er her nede, det blir pallplass uansett Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Jo du har jo et poeng der, men det er litt kjipt å vinne når du vet du var nest sist Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 7.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2008 Gjør vel ingenting hvem som vinner eller taper, det er vel det sosiale med seilingen som er målet. Håper at jeg har fått saker og ting på plass til sommeren så kan vi møtes på Årøyholmen, der er jo blitt en fin havn.(Bare man husker på skjæret midt i leia.) Er du forresten ferdig med motorinnsettingen knutza.? Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Har fått store problemer med ryggen, så jeg ligger nå flatt ut på 2.uka. Så snart ryggen har slutta og krangle så blir det å bygge vintertelt over båten. Motoren er på plass, men har nå begynt med å bygge om innredninga. Det er noen små ting ennå som gjenstår på motormonteringen, men de har ikke noe hast. Har hele vinteren på meg. Håper du legger ut en tråd med oppussingen av båten din. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Så dette skal vel bli litt av en utfordring. Takk til alle som har kommet med innspill negative/positive, det har vært nyttig lesing. Det er vel nå at arbeidet begynner. Grattis med ny båt!!! Og lykke til Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Espenok Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Gratulerer med ny båt! E det ikke enda en seilbåt i Kåfjord? Må jo være mulihet til 3 deltakera på onsdags regatta. Meine det e en Player 311 som eg har observert til tider i fast fortøyning i Nordmannvik. Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
knutza Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 (redigert) Joda det er en player der, Enzo sin gamle båt. Utrolig moro med flere seilbåter her i distriktet. Det er flere andre som har begynt å snakke om seilbåter her, så dette blir gøy. Redigert 8.September.2008 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espenok Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Det er arti når folk bynne å få øyan opp for seilbåtlivets gleder. Eg bor på finnsnes å her har det tatt helt av. Bra oppslutning på tordags regattaene og mye sosialt i løpet av sommarn, både når det gjeld tur og regatta! Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
"Mathilde" Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Gratulerer med ny båt beng. Og lykke til med regattaseiling neste år, når du får opp rigg og seil. Forresten, hva er lystallet på en Mikkel 32 uten rigg mon tro........ Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 8.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2008 Mine manglende kunnskaper om seilbåtens og seilingens vokabular ser ut for å medføre endel "fleiping " på min bekostning, men som man reder så ligger man. Har seilt lite i min tid, men det er vel aldri for sent å begynne, men er det noen som kan si at de er utlærte seilere. Nok om det, båten er nå i sin hjemmehavn og seilene er fortsatt tørre og fine, var faktisk oppe i 9 knop på hjemturen, men det var 290 hk. som dro.Er det noen som kan komme med forslag om "god/nyttig" lesing - lesestoff i forbindelse med seiling? Det sies at lystall for Mikkel 32 uten mast er hemmelig Håper at man får til mange fine turer til sommeren, kanskje til "artsfrender" på Finnsnes. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Gratulerer med båten. Planlegg forbedringer nå og ikke gå i fella om at du har så god tid fram til neste sesong. Den kommer fortere enn du aner når du holder på nede i "kjelleren". Kjekt å høre at seilasen øker der oppe. I 1961 var det ikke så mye seil å se ute på fjorden bortsett fra en seil-gal unge . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.