Jump to content

Omsider seilbåteier

benq

Recommended Posts

Du skal bare se at når det plutselig dukket opp enda en seilbåt så blir folk smittet og vips så er det en hel flokk om et par år , når det gjelder å bli utlært så er det noe få eller ingen blir og det er det som er så morro med seiling , hver eneste gang jeg er ute og seiler så føler jeg at nå lærte jeg litt mer som jeg kan bruke for framtiden.

Lesestoff , ja jo hva med SEILING og LANGTURSEILERE , du finner begge bøkene på seilas sin bokhandel.

Eventuelt så kan jeg låne ut endel bøker om du lover å være snill med dem og levere de tilbake etter gjennomlesning , eneste jeg vil er at du dekker portoen , evnt kan du viderelevere de til han over fjorden så begge får nyte litt lesning i høst

På 60 tallet seilte jeg og fattern på kryss og tvers her i fjorden med en "kjeks". Da var det å sitte framme og passe fokka når vi skulle vende, og det SKULLE ikke kuvendes for det var bare folk som ikke kunne seile som gjorde det, så da var det bare for en guttunge på 10/12 år å ligge som ett slips over rekka og prøve å samle nok vind i fokka til at det ikke ble en kuvending. Og alt dette skjedde uten at man hadde hørt om redningsvest . Egentlig ett guds under at vi overlevde oppvekst årene når man begynner å tenke etter. :lol:

Egentlig ett guds under at vi overlevde oppvekst årene når man begynner å tenke etter. :lol:

Dette har jeg også lurt på i mange år. Var med i en sneseiler på Loppa i midten av 50 åra og ble hekta på som fokkeslask. Og da var det gjort. Bygde meg ei jolle på folkeskolen og seilte ræva av de fleste, dersom det kun gikk med vinden. Hadde ikke råd til senkekjølen. R-Vest var ikke noe tilbehør og heller ikke plass for. Kun det som var nødvendig.

At vi overlevde kan stå som et eksempel på at verden er blitt for forsiktig med aktiviteter...

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...