Djupevågen Startet 6.September.2008 Link til dette innlegget Startet 6.September.2008 Heisan. Høsten nærmer seg, sesongen er på hell og snart må vel båten opp. Men jeg ser at det er mange bra høst-tilbud nå, og jeg planlegger å kjøpe meg en kartplotter til min 21fots Skibsplast. Jeg tenker kun å bruke den til enkel navigering, og ønsker også å montere ekkolodd. Har noen erfaringer med Garmin 420S ? 4 tommers skjerm er det stort nok, eller bør man opp i 520S-modellen med 5 tommers skjerm? GE Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Hei hei, jeg har 420 modellen, dog uten ekkoloddfunksjonen, men uansett grei plotter som jeg er tilfreds med. Men siden du spør, ja, jeg nå etter erfaring med 4" skjerm ville jeg vurdert 520 modellen sterkere om jeg hadde kjøpt idag, 4" er rett og slett lite (men, 5" er jo ikke all verden det heller:-) Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Hei Jeg kjøpte en Garmin 525 i vår. Tror den kom på ca 8000 inkl kart og svinger og norsk mva Er meget fornøyd med kvaliteten på skjermen. Det jeg liker best, er at jeg raskt kan zoome ut og inn for å skaffe meg en bedre oversikt i navigeringen. Jeg har også god sans for muligheten for fiskekart. Da forsvinner det meste av navigasjons informasjon, men du far i stedet detaljert informasjon om bunnforholdene. Jeg tror ikke jeg ville hatt noe mindre skjerm en 5". Skjermens kvalitet (lysstyrke) har også noe å si. Selv om det er en bra skjerm på Garmin 520s er det etter min mening en betydelig bedre skjerm på Garmin 525s Enkelte kart plottere er ubrukelig i sollys, og da er litt av vitsen borte. Lykke til Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Hansi Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Kjøpte også en Garmin 525 i sommer fra USA til skjærgårdsjeepen. Kartet kjøpte jeg på Maritim. Plotteren fungerer godt og skjermen er klar og fin selv i sollys. Sitér dette innlegget Link to post
Djupevågen Svart 6.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Hei. Takk for svar. Jeg tror jeg går for en 5-tommers, virker som om dere alle synes den er bra. Har dere noen erfaring med svinger - noen som har montert den i bunn av båten, eller bør den henge bakpå ? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Tror jeg ville satset på en 520 i stedet for 420. Har selv en 520S som virker veldig bra. Det er jo en kombinert plotter med ekkolodd i tillegg, men jeg har ikke monter noen svinger, så jeg bruker den kun som kartplotter. Kan anbefales. Mange forhandlere kjører tilbud på slike, så jeg ville forhøre meg rundt forbi ang. priser. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 (redigert) kjøpte selv 525s på ebay for noen mnd siden .. denne er mer lysterk enn 520 !! mener jeg betalte under 6000 med kart .. sjekk ut ebay 525s - med svinger 520 - uten svinger Redigert 6.September.2008 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Djupevågen Svart 6.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Jeg ser det er stor prisforskjell - det er nok lurt å sjekke flere butikker Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Jeg har utvendig hekkmontert svinger på min Buster x, men hva du skal velge kommer blant annet på hva slags båt du har, og hvor nøyaktig du vil ha signalene. Men jeg tror de utvendig/gjennomgående svingerne er best. Dette er diskutert blant annet her Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Djupevågen Svart 6.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Takk - mye bra info der ! Sitér dette innlegget Link to post
sas Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Har en 525S og den fungerer bra med hekksvinger. Kjøpte min hos boatfix.com. Har ikke satt inn kartbrikke for det finnes ikke kartbrikke for Mjøsa. Ellers er jeg veldig fornøyd med denne plotteren. Tror prisen ligger rundt 900 dollar. Du må da legge til frakt pluss moms på hele summen. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Mange gode tips i denne tråden når det gjelder montering av svinger, og tolkning av bilder. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.