Jump to content

Garmin 420 ?

Djupevågen

Recommended Posts

Heisan.

Høsten nærmer seg, sesongen er på hell og snart må vel båten opp. Men jeg ser at det er mange bra høst-tilbud nå, og jeg planlegger å kjøpe meg en kartplotter til min 21fots Skibsplast. Jeg tenker kun å bruke den til enkel navigering, og ønsker også å montere ekkolodd.

Har noen erfaringer med Garmin 420S ? 4 tommers skjerm er det stort nok, eller bør man opp i 520S-modellen med 5 tommers skjerm?

GE :flag:

Hei hei, jeg har 420 modellen, dog uten ekkoloddfunksjonen, men uansett grei plotter som jeg er tilfreds med. Men siden du spør, ja, jeg nå etter erfaring med 4" skjerm ville jeg vurdert 520 modellen sterkere om jeg hadde kjøpt idag, 4" er rett og slett lite (men, 5" er jo ikke all verden det heller:-)

Hei

Jeg kjøpte en Garmin 525 i vår. Tror den kom på ca 8000 inkl kart og svinger og norsk mva

Er meget fornøyd med kvaliteten på skjermen. Det jeg liker best, er at jeg raskt kan zoome ut og inn for å skaffe meg en bedre oversikt i navigeringen.

Jeg har også god sans for muligheten for fiskekart. Da forsvinner det meste av navigasjons informasjon, men du far i stedet detaljert informasjon om bunnforholdene.

Jeg tror ikke jeg ville hatt noe mindre skjerm en 5". Skjermens kvalitet (lysstyrke) har også noe å si. Selv om det er en bra skjerm på Garmin 520s er det etter min mening en betydelig bedre skjerm på Garmin 525s

Enkelte kart plottere er ubrukelig i sollys, og da er litt av vitsen borte.

Lykke til :smiley:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Hei. Takk for svar. Jeg tror jeg går for en 5-tommers, virker som om dere alle synes den er bra.

Har dere noen erfaring med svinger - noen som har montert den i bunn av båten, eller bør den henge bakpå ?

Tror jeg ville satset på en 520 i stedet for 420. Har selv en 520S som virker veldig bra. Det er jo en kombinert plotter med ekkolodd i tillegg, men jeg har ikke monter noen svinger, så jeg bruker den kun som kartplotter. Kan anbefales. Mange forhandlere kjører tilbud på slike, så jeg ville forhøre meg rundt forbi ang. priser.

Jeg har utvendig hekkmontert svinger på min Buster x, men hva du skal velge kommer blant annet på hva slags båt du har, og hvor nøyaktig du vil ha signalene. Men jeg tror de utvendig/gjennomgående svingerne er best. Dette er diskutert blant annet her

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Har en 525S og den fungerer bra med hekksvinger. Kjøpte min hos boatfix.com.

Har ikke satt inn kartbrikke for det finnes ikke kartbrikke for Mjøsa. Ellers er jeg veldig fornøyd med denne plotteren.

Tror prisen ligger rundt 900 dollar. Du må da legge til frakt pluss moms på hele summen.