formatc Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Vurderer en fairline 36 sedan som har installert TAMD 61 motorer fra 1990, timeantall ca. 2100. Noen med erfaringer fra disse motorene ? Har forsøkt og søke på forumet her, har ikke funnet noe om 61 motorene. Men 41 motorene står det masse om. Jeg antar at det ikke er noe vesentlige problemer med de (61)siden jeg ikke har funnet noen emner som tar for seg akkurat disse motorene . Takknemmelig for alle tilbakemeldinger. Hilsen foreløpig båtløs. Quote Link to post
Hansi Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Det lille jeg vet og har hørt om 61 motorene er at de skal være bra og slitesterke motorer. Hvis ikke jeg husker helt feil så yter de vel i overkant av 300 hk. Med to stykk burde det være bra greier på en Fairlane 36. Quote Link to post
formatc Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 Ok, tar turen nedover sørlandet i morgen for og se på den, det blir spennende. Ser forøvrig du kommer i fra bamle, jeg har akkurat skaffet meg en båtplass innenfor Brevik. Quote Link to post
Hansi Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Ja da har du vært heldig. Kort vei til en fantastisk fin skjærgård. Var vel ikke deg vi møtte og pratet med utenfor Kast Loss i Risør søndagen under trebåtfestivalen vel ?? Quote Link to post
formatc Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 (edited) Joda, det stemmer det . Dere var tre stykker med Nord West ja... Det var ikke dårlig tippet,, kjapp i tankegangen du ! Stor kjangs for at vi treffes på sjøen etterhvert da. Har i allefall båtplassen. Kan jo putte fjordlingen min inni der om ikke annet Edited September 7, 2008 by formatc (see edit history) Quote Link to post
Hansi Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Du får ha lykke til med båtkjøpet. Vi snakkes nok etterhvert. Quote Link to post
formatc Posted September 9, 2008 Author Share Posted September 9, 2008 Nå er det gjort - vi blei enige i går. Dette blir spennende.. Skal hente den til Lørdag. Blir nok liggende i Risør en stund i høst. Båtplassen min i Brevik er ikke klar enda. Så ser du en fjellbonde som kjører i ring ute i langesundsfjorden, så er det bare en av maskinene mine som har streiket Quote Link to post
Hansi Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Gratulerer med båtkjøpet. Får håpe at du blir fornøyd. Quote Link to post
formatc Posted September 10, 2008 Author Share Posted September 10, 2008 Takk for det, ja vi satser på det. Quote Link to post
Recommended Posts