torehol Startet 6.September.2008 Del på Facebook Startet 6.September.2008 Hei Er det noen her som kjenner til denne motoren? Volvo type....? Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Ser ut som en VP MD17, 36hk Sitér dette innlegget Link to post
kritrov Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Kan og være en MD3B på rundt 36hk. litt vanskelig å si ut i fra det bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Jeg er enig med Onsing. Ser ingen forskjeller fra en MD 17 jeg hadde en gang. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 MD17 eller den eldre MD3. Identifiseres ved at MD17 har 4x topplokk/sylinderbolter, mens MD3 har 6x. Etter å ha studert bildet nærmere ser jeg at det er en MD17C av senere modell da den har dyser med toppanslutning.Har den MS2 gear er det en MD17D. Virker ganske så vanstelt og ser ut til å ha gått for lut og kaldt vann lenge. Sitér dette innlegget Link to post
torehol Svart 6.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2008 Takk for kjappe svar. Det jeg egentlig skulle spørre etter, men som forsvnt i forsøket på å få inn bildet, var, hva slags kjølevannspumpe er det på disse motorene, og hvor den er plassert. På denne motorn er der kjølevannssløyfe under båten. (mao. ferskvannskjølt) Båten er en sak jeg har formidlet for et dødsbo, og må prøve å finne ut hvorfor kjølingen er dårlig. (motoren blir varm, og kjølevannet koker etter en tids belastet gange) Mvh Tore Holmen Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Plassert akterut nede på bb side. Husker ikke typen, men puss litt på messinglokket med stålull så kan du lese hva det er Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Sjøvannspumpa står bak ved dieselpumpa og er av impellertype. Ferskvannskjølte motorer har reimdrevet sentrifugalpumpe i tillegg i fronten på motoren. Motoren ser ut til å ha tørr eksos og er trolig ombygget fra å være sjøvannskjølt til rørkjøling. Sjøvannspumpa er derfor trolig brukt som sirkulasjonspumpe og der er nok ikke noe reimdrevet pumpe i det hele. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.