Jump to content

2x volvo D3 eller 2x kad 43?

Ribtjenester

Recommended Posts

Tror nok du bør ut med mere informasjon om både båt og motor... D3 serien blir jo levert med 4 hk alternativer og med effekt fra 110 til 190hk (3 for drev versjonen).. Så jeg tro det blir litt vanskelig å uttale seg om dette uten at du kommer med nok informasjon..

Men KAD43 yter jo mere enn den største D3 åkke som....

Generelt så bør man ikke spare på informasjonen om en ønsker gode svar her.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det som er fakta er at kad motorene har et relativt høyt forbruk! D3 motorene har et for bruk som ligger ca 10% under kad motorene. Nå er ikke disse kurvene særlig nøyaktige men de fleste slike motorer har et fallende forbruk ned mot 220gram på ca 2500rpm! Kad motorene noe høyere!

Men jeg tar selvkritikk. Det er mange faktorer som spiller inn. Er to D3 er forlite til å få den i plan vil disse bruke mere og det samme om D3 går for fullt

mens kad går med reduser turtall. Videre så kan det tenkes at båten med kad motorer kan få gunstigere skrog motstand p.g.a større trimvinkel i større fart! Det beste er å oppgi toppfart med de ulike motortypene for så å reine tilbake til forbruk på marsjfart!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...