Ribtjenester Startet 6.September.2008 Link til dette innlegget Startet 6.September.2008 Vi skal kjøpen en 30 fot båt motor alternativene er 2stk D3 denne er jo endel dyrere og litt nyere. samme båt leveres med 2stk kad 43 og den er da 2 år eldere. Båtene er like bortsatt fra motorene. Hvordan er forskjellen på forbruk osv. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 6.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 er det ingen som har noen meninger? Litt om forbruket er også interesant Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
slett meg Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 To D3 er vil bruke ca 10% mindre både p.g.a spes forbruk og p.g.a spart vekt! Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 (redigert) hvilken båttype er det. det spiller jo litt inn viss det er slik at D3 liksom er litt i minste laget.. Redigert 6.September.2008 av beauty of aqua (see edit history) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Sydvesten Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Tror nok du bør ut med mere informasjon om både båt og motor... D3 serien blir jo levert med 4 hk alternativer og med effekt fra 110 til 190hk (3 for drev versjonen).. Så jeg tro det blir litt vanskelig å uttale seg om dette uten at du kommer med nok informasjon.. Men KAD43 yter jo mere enn den største D3 åkke som.... Generelt så bør man ikke spare på informasjonen om en ønsker gode svar her..... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
beauty of aqua Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 To D3 er vil bruke ca 10% mindre både p.g.a spes forbruk og p.g.a spart vekt! viss det er slik at han må ligge å tyne motoren på høyt turtall for å oppnå ønsket marsjfart så blir vel ikke dette helt riktig.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
slett meg Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Det som er fakta er at kad motorene har et relativt høyt forbruk! D3 motorene har et for bruk som ligger ca 10% under kad motorene. Nå er ikke disse kurvene særlig nøyaktige men de fleste slike motorer har et fallende forbruk ned mot 220gram på ca 2500rpm! Kad motorene noe høyere! Men jeg tar selvkritikk. Det er mange faktorer som spiller inn. Er to D3 er forlite til å få den i plan vil disse bruke mere og det samme om D3 går for fullt mens kad går med reduser turtall. Videre så kan det tenkes at båten med kad motorer kan få gunstigere skrog motstand p.g.a større trimvinkel i større fart! Det beste er å oppgi toppfart med de ulike motortypene for så å reine tilbake til forbruk på marsjfart! Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link hadde det vært i denne klassen så er det kanskje ok motorisering .. ? kan jo chippe denne motoren til 197 hk mener jeg Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 6.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 (redigert) Det er en Bavaria 29 sport. kad motoren har tilsammen 340 hk.. Litt usikker på hk på D3 men det er nok det samme ca. Båten gjør ca 33 knop Redigert 6.September.2008 av mortenscand (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Engelbert Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Jeg tror du mener KAD32 - 2X170hp. Ettersom jeg kjenner til kom ikke 29 sport med KAD43 (218hp på propell). Slik at en D3-190 er nok noe friskere enn denne. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 6.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 he he selvfølgelig mener jeg det. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.