Astor Startet 15.April.2004 Del på Facebook Startet 15.April.2004 Skal skifte fra servostyring til hydraulisk styring på min AQAD 40 B med 280 drev. Er det noen som kan gi meg råd om hva jeg bør velge? Ser at Sleipner har et system som ikke koster skjorta. Er det noe jeg bør ta ekstra hensyn til? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 16.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2004 Bestilte i dag hydraulisk styring hos Båthuset på Slependen i Asker. Ringte Sleipner og fikk endel råd. Fikk råd om å kjøpe Type SP 90 for enkel stasjon. Nå er det bare å rive det gamle og få det nye på plass. Kommer til tirsdag. Skal bli fint å slippe å tenke på dette mer. Alikevel litt fornøyd at det finnes nyere løsninger enn den gamle wirestyringen som gikk mot servoen på motoren. Kunne godt tenkt meg å installere en autopilot samtidig.- Men den koster trolig skjorta. Hørete om en pris rundt 10 - 12.000 kroner. Noen som har erfaring med noe som er rimeligere? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
kristian Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Så det stod noe om priser i båtutstyrskatalog på nettet www.normap.no Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2004 Har i dag innstallert styringen type Sleipner. Sammen med Stein Båt og Motor i Hurum fikk vi i dag alt på plass. Passer perfekt til mitt 280 drev. I morgen er det fire gjennomgående skruer som skal på plass slik at hudraulikk-enheten som går til drevet blir festet skikkelig. Litt søl ble det når en skal helle hydraulikkoljen i hullet på styrepumpen. Etter at alt luft var ute av systemet fungerte alt ok. Eneste skår i gleden er at sikringskapet under der roret er plassert ikke lar seg lukke. Her måtte jeg skru av lokket til skapet. Henger trolig opp et tøystykke i to wire for å skjule ledninger ol. Prøvetur skjer fra Sætre i morgen, lørdag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Stord Svart 11.Januar.2006 Del på Facebook Svart 11.Januar.2006 Jeg ser av innlegget at det er over et år siden du monterte styringen, men jeg tar sjansen på å spørre likvel. Husker du hvordan sylinderen ble festet til 280 drevet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.