Jump to content

Installere hydraulisk styring


Astor

Recommended Posts

Bestilte i dag hydraulisk styring hos Båthuset på Slependen i Asker. Ringte Sleipner og fikk endel råd. Fikk råd om å kjøpe Type SP 90 for enkel stasjon.

Nå er det bare å rive det gamle og få det nye på plass. Kommer til tirsdag. Skal bli fint å slippe å tenke på dette mer. Alikevel litt fornøyd at det finnes nyere løsninger enn den gamle wirestyringen som gikk mot servoen på motoren.

Kunne godt tenkt meg å installere en autopilot samtidig.- Men den koster trolig skjorta. Hørete om en pris rundt 10 - 12.000 kroner. Noen som har erfaring med noe som er rimeligere?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har i dag innstallert styringen type Sleipner. Sammen med Stein Båt og Motor i Hurum fikk vi i dag alt på plass. Passer perfekt til mitt 280 drev. I morgen er det fire gjennomgående skruer som skal på plass slik at hudraulikk-enheten som går til drevet blir festet skikkelig. Litt søl ble det når en skal helle hydraulikkoljen i hullet på styrepumpen. Etter at alt luft var ute av systemet fungerte alt ok.

Eneste skår i gleden er at sikringskapet under der roret er plassert ikke lar seg lukke. Her måtte jeg skru av lokket til skapet. Henger trolig opp et tøystykke i to wire for å skjule ledninger ol.

 

Prøvetur skjer fra Sætre i morgen, lørdag.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...