Jump to content

Nok et oppdrag for Elias...

Fantino

Recommended Posts

Var en rundtur i helga, bla. innom Haugesund. På vei nordover Karmsundet så jeg et bildekk som fløt i vannskorpa rett utenfor Vormedal og satt egentlig og kikket etter det da jeg på vei sørover igjen skvetter til av at giret går i fri og motor ruser litt før den kjører seg ned på tomgang... En rask inspeksjon avslørte mye "grønt" rundt propellene. Siden ingen ombord hadde _veeldig_ lyst å bade så sjekket vi med Bergen Kreds hvor de befant seg, og de var faktisk på vei mot oss med ETA 15 min (flaks med noe i alle fall). For å gjøre en lang historie kort så ordnet de opp på noen minutter og det ser ut til at alt funker greit i etterkant. Det "grønne" var rester av trålpose så vidt vi kunne se, og vi observerte resten av trålposen flytende i større og mindre biter sørover hele Karmsundet. Hadde først en ambisjon om å plukke det opp, men det var bare å gi opp. Jeg er nå på hils med mannskapet på Bergen Kreds, og skipperen lovet å fotokopiere noen skjemaer til neste gang slik at jeg slapp å fylle ut så mye :smiley: (for nye lesere så var jeg borti noe identisk i vår..).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...