Krimart Startet 7.September.2008 Link til dette innlegget Startet 7.September.2008 Hei, Den tradisjonelle veien hjem fra Karibien er jo via Bermuda og Azorene, men et alternativ er opp østkysten av USA og via Grønland/Island/Shetland. Noen som har erfaringer med det? Opp østkysten av USA ville i så fall Intracoastal waterways være et alternativ? Noen som vet hvor man kan få mer info om denne? Hvor er det best å seile ? Hva med dybde? Må man ta ned masten? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Tror du finner en del til å begynne med her; http://members.aol.com/americacruising/aiww-south.html I all enkelhet tør jeg påstå (uten 100% garanti!) at det er dypt nok og du trenger ikke ta ned noen mast. Der det er broer så er disse enten høye nok eller til å åpne. Dette fra egen erfaring da jeg bodde i Florida et par år og rett ved denne kanalen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Krimart Svart 8.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2008 Takk for svar, men hva med videre nordover? Jeg har forstått det slik at man kan seile opp Chesapeake bay, ta en kanal over til Delawere bay? Hva med videre nrodover, er det da best å gå ut Delawere bay? Har selvsagt googlet, og la. a. sett på wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Intracoastal_Waterway men det er ikke lett å finne god nok info. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 8.September.2008 Link til dette innlegget Svart 8.September.2008 et alternativ er opp østkysten av USA og via Grønland/Island/Shetland. Noen som har erfaringer med det? Opp østkysten av USA ville i så fall Intracoastal waterways være et alternativ? Hvis du har bestemt deg for ICW kan jeg ikke hjelpe deg, bortsett fra å fortelle deg at det vil ta tid - lang tid. Forbrukt tid ift å seile offshore er stor. Vi seilte fra Turks & Caicos til Cape May NJ. Ca 1000 nm. Så lenge du holder deg langt utenfor Cape Hatteras (eller helt i fjæresteinene) er det en grei tur uten det altfor voldsomme været. Varm Golfstrøm har du også mesteparten av veien. Angående mastehøyde: The overhead clearance limit is 65 feet maximum. Because several bridges are slightly under spec, boats needing more than 62 feet of clearance may have problems navigating the Intracoastal Waterway. Vessels drawing up to 8 feet can transit most sections of the Intracoastal Waterway, but those drawing more than 6 feet may go around from time to time. (Fra Reeds Nautical Almanac Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Krimart Svart 8.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2008 Har ikke bestemt oss for noen ting, driver bare å vurderer ulike alternativer. Er klar over at ICW tar mye lenger tid, men nå er det vel ikke for å spare tid man er på tur Hvordan var deres rute videre? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Neida, det er ikke noe mål i seg selv å bruke liten tid. Men hvis du planlegger en ett års tur t/r karibien har du ikke veldig mye tid igjen når du er klar for å sette nesa hjemover. Man bruker gjerne mer tid enn planlagt i Karibien. Vi er nok i overkant makelige, og det tok hele 3 år før skuta var tilbake i gamlelandet. Da hadde vi lagt den igjen i 2 omganger. Faktisk tid ombord var i underkant av 2 år. Vi gikk til Cape May pga problemer med riggen, men skjønte fort at vi hadde kommet til feil sted for den slags. Tror ikke jeg så en eneste seilbåt i havna eller i området rundt. Der var det "big-game fishing" fra store motorbåter for alle penga. Derfor motra vi opp til litt forbi New York (innsiden av Long Island) hvor vi fikk den hjelpen vi trengte. Videre rute var oppover på innsiden av Long Island og videre hele veien til Cape Cod Canal. Vi ble fortalt (og kunne se med egne øyne) at naturen ble finere og menneskene hyggeligere jo lenger fra New York vi kom. Bl.a. tilbrakte vi endel tid i Newport RI. Masse hyggelige mennesker og behagelig seilmiljø. Fra Cape Cod canal var meningen å sikte direkte på Irland, men vedvarende tåke gjorde at vi hadde en pitstop på Nova Scotia, Canada. Derfra gikk turen over til Irland. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.