Jump to content

Problem når seilbåt skal opp på slipp.

Capella

Recommended Posts

I området her jeg bor er det plenty med muligheter for slipping av båter. Problemet er at alle disse slippene er beregnet på båter med vanlig kjøler.

Når vi kommer med våre seilbåter, er det ikke noe problem å få disse opp på slippen, men problemet begynner straks man skal begynne å jobbe. Som oftest er slippene sleipe av groe + at disse stort sett er bygget opp med en skinnegang og resten er svaberg eller rullestein, noe som gjør aktivitet oppe i en leider livsfarlig.

Vi har også en del kaikraner rundt om i vårt distrikt, men disse er ikke av typen tårnkraner men heller å betegne som lave kraner.

Det jeg lurer på er om det finnes noen anretninger som kan brukes til å hive opp en seilbåt med masten oppe med en kran som er lavere enn masten.

Mulig jeg ikke forklarer dette godt nok, men det var nå ett forsøk.

Capella.

Ja en gaffeltruck går sikkert om den er stor nok og med forlengere på gafflene, men det jeg tenkte på var om det finnes noe som kan brukes i lave kraner.

Min båt er ca. 5000 kg og vi klarer ikke den med den største gaffeltrucken vi har her hos oss. Vekten kommer for langt ut delv med en 10 tonns truck.

Capella.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...