sol Startet 8.September.2008 Del på Facebook Startet 8.September.2008 Hører det er delte meninger om dette.Har et Volvo 290DP drev.Ble skiftet belger og anoder i vår. Er det da nødvendig å ta det av i vinter?Hadde tenkt å pusse det opp litt med drevspray p g a utseende. Dette kan vel skje med drevet montert Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Sjekk med forsikringen om de dekker drevet om dette blir borte i løpet av vinteren. Endel krever at drevet fjernet når den skal lagres på land. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
sol Svart 8.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2008 Godt poeng Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Rent teknisk sett kan drevet bare stå på. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Draco24styling Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
BEG Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Hvorfor det? Det står jo i nøytral resten av året? Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
mhemil Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Forsikringen min krever ikke dette, men ble anbefalt å gjøre det da det har vært endel tyverier av drev de senere årene. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord24 Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Husk at det da er viktig at drevet står i lås(kjørestilling) Mener du ikke tiltet opp (pga drenering ?) eller i gear? Og hvorfor? Jeg tar av mitt drev for da får jeg lettere gjort rent og sjekket alt. Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Nytt spørsmål på denne tråden: hvor lenge kan seajet drevspary stå på drevet før den må på vannet, mister den antigro effekt dersom den står lenge på land?? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Draco24styling Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Hvorfor det? Det står jo i nøytral resten av året? Mvh. BEG Mener du ikke tiltet opp (pga drenering ?) eller i gear? Og hvorfor? Jeg tar av mitt drev for da får jeg lettere gjort rent og sjekket alt. Jeg mener at drevet ikke skal stå opptiltet, det skal også stå i fri. Dette er for at belger og kryss skal stå i sin normale posisjon under lagring Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Chris284 Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Jeg har riktignok Mercruiser motorer og drev. Til disse finnes det en spesiell låsemutter som brukes istedenfor en av mutterene. Det blir ihvertfall store problem med å få de av uskadd. Lar drev være montert under opplag. Ligner litt på de som brukes til bil felger. Mulig det finnes til Volvo drev også. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Frøken Fryd Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Hvis drevene er populere er også sjansen for tyveri større. Propellen kan du nå iallefall ta av. Har du planer om belgskifte må det vel av likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Rotax Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Jeg har riktignok Mercruiser motorer og drev. Til disse finnes det en spesiell låsemutter sombrukes istedenfor en av mutterene. Hvor får du tak i disse? Mener dette er nevnt tidligere her på BP, men finner det ikke i farta.... Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 2.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2008 I dag skal drevet av.Får hjelp av en god nabo som har erfaring med dette.Blir greit å få det inn,når det skal pusses rent og lakkes med drevspray.Skal sjekke noen foringer også,da det er noe slakk der det er festet under hjelmen.DP propellene er allerede pusset ned Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Jeg tar selv av drevet 2. hver sesong, for da skiftes belgene likevel. Noen forsikringsselskap har i reglene at drev skal av når båt er i vinteropplag. Noen har godkjent at drevet må sikres mot tyveri med lås. Jeg har herdet kjetting og hengelås tredd gjennom drevet og låst til øyebolt i skroget. Blir litt ekstra plunder for tyver da. Sitér dette innlegget Link to post
bmb Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Slike låsemuttere som er nevnt litt lengre opp her: Er det noen som vet om dette finnes til Volvo-drev og hvor det evt. er å få tak i ? Jeg har lett og lett på nettet, men finner bare til Mercruiser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.