Bergen dørk Startet 8.September.2008 Link til dette innlegget Startet 8.September.2008 Hei! Jeg er i litt Skibsplast-modus. Liker båtene. Noen som kjenner til eller har erfaring med Skibsplast 700 D? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Wrooar Svart 8.September.2008 Link til dette innlegget Svart 8.September.2008 Hei, Jeg hadde en skibsplast 670 VS som vel er samme skrog, men med bensin og drev i stedet for diesel og aksling som det er på 700D. Jeg synes båten gikk meget fint i vannet i alle hastigheter og tåler sjø meget bra til å være i denne størrelsen. Vi var faktisk to voksne og ett barn en uke på ferie med denne båten i en uke - det gikk også bra, men man sover ikke veldig godt. Som daycruiser er dette en fantastisk båt, men som bobåt er den vel litt liten. Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
Bergen dørk Svart 8.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2008 Det du sier er at dette i prinsippet en 660 med litt annen motorløsning, men som egentlig ikke gir så mye mer opplevd plass? Ser jo at 700 D også er lagt ned i prod.linjen til Skibsplast, muligens gr lite salg (ikke vet jeg)... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
vidarbre Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Ligger en slik på Finn nå, ser ut som en meget fin og økonomisk båt. Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Skipper Båtløs Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Det du sier er at dette i prinsippet en 660 med litt annen motorløsning, men som egentlig ikke gir så mye mer opplevd plass? Ser jo at 700 D også er lagt ned i prod.linjen til Skibsplast, muligens gr lite salg (ikke vet jeg)... 660 og 670 er jo to helt ulike båter...670 er en eldre generasjon Sitér dette innlegget Link to post
vidarbre Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Er 700d det som det spørres om. De midre med hekkagregat er vel helt andre båter i bruk. Er kombinasjonen av båt/motor/framdriftssystem som jeg synes virker finfin. F.eks. hva med forbruk? Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Bergen dørk Svart 19.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Hmmm...det var jo i september i fjor jeg lurte litt på dette og nå har jeg gått for en Skibsplast 660. Diskusjonen er sikkert interessant nok, men for meg har ikke denne båtmodellen noe særs interesse lenger...annet enn rent generelt. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
vidarbre Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Grunnen til at jeg tok det opp, var at jeg er interessert selv i 660/700 el.lign. Ser ut som 700 er en sjelden sak? Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Bergen dørk Svart 19.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 (redigert) OK, da er jeg med. Ja, der var derfor jeg også spilte inn spørsmålet opprinnelig. Båt konseptet ser bra ut. Det ligger 2 Skibsplast 700 på finn.no. En 1995-modell og en 2002-modell. Ligger litt info på Skibsplast.no, men ikke mye. De er forøvrig veldig imøtekommende og hyggelige overfor henvendelser, så det går jo an å spille inn en mail til de og deretter informere oss litt mer her. Noen Skibsplaster er jo vel så mye solgt i andre markeder, slik som det tyske. Og en får noen treff på google.de. Ellers lite info å finne - vet ikke om noen her på Båtplassen eier en slik båt. Redigert 19.April.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.