Guest bosshoss Startet 16.April.2004 Del på Facebook Startet 16.April.2004 Heisan, Jeg er nyu her på forumet, men ser at det er svært mye interressant som blir diskutert her. Jeg så for lang tid tilbake en annonse i meglerens bruktbåt blad om en halvfabrikat oyster 48 seilbåt. Jeg fikk ikke gjort noe med det den gang, men har siden forsøkt å søke rundt på nettet etter noe liknende. Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe slike halvfabrikat, og i tilfellet om dere har en link eller annen kontakt info som jeg kan bruke Sitér dette innlegget Link to post
jk Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Hvis 48 står for størrelsen, er det ikke dette jeg ville begynne med. Hvis du derimot har bygd et mindre halvfabrikat før, så vet du sikkert hva du går til. British Hunter selges som halvfabrikat, og har en norsk representant. Se http://www.hunterboats.no/. Båtene er fra 24 til 35 fot seilbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Hvis British Hunter selges som halvfabrikat, og har en norsk representant. Se http://www.hunterboats.no/. Båtene er fra 24 til 35 fot seilbåter. Og de er dyrere enn f.eks tilsvarende Bavaria. Sikkert lettsolgt på bruktmarkedet, hjemmeinnredet båt som er dyrere enn fabrikkbygd. Unnskyld uttrykket men dette blåser liv i uttrykket: "den siste idioten er ikke født enda". Har sett mange flotte halvfabrikata / selvbygde / selvmonterte båter. Men koster et sett MER enn en fabrikkbygd så... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hulda Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 "den siste idioten er ikke født enda". Suzuki Å takk for det... MVH Hulda Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Forgus 37 & 44 leveres som halvfabrikat, samt noen av modellene til Arcona. www.forgusyacht.com www.boomarin.se Hvis du har tenkt å bygge båten på en skikkelig måte, og med skikkelige materialer, er neppe besparelsen i kr enorm. Derimot får du en båt slik du vil ha den og slik du har bygget den (på godt og vondt). GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Forgus 37 & 44 leveres som halvfabrikat, samt noen av modellene til Arcona. www.forgusyacht.com www.boomarin.se Hvis du har tenkt å bygge båten på en skikkelig måte, og med skikkelige materialer, er neppe besparelsen i kr enorm. Derimot får du en båt slik du vil ha den og slik du har bygget den (på godt og vondt). GeirKS Så litt på sidene med til forgus men fant ikke så mye info om dette. Vet du noe mer om forgus 37 i halvfabrikat ? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Å takk for det... MVH Hulda Den veit du ikke var til deg Hulda ! Om din båt kan kjøpes for penger ( som er tvilsomt ) tipper jeg den er dyr, skikkelig dyr. Og da er kanskje et selvbygg interessant. Men å sette igang med montering av f.eks en British Hunter, der settet koster mer enn en Fix ferdig Bavaria, ser jeg ikke helt påenget med. Jeg er glad i arbeide, men ikke så glad.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Hej på er! en jobbarkompis til meg har akk bestillt en Forgus 37 i halvfabrikat, han får skrovet någon gång i slutet på maj o räknar med att det skall ta honom 2 år o färdigställa! Tidigare har han inrett en Mamba 33 som han har idag o seglar med! tror att 'halvfabrikatet' koster noestans runt 1,2 MSEK då har varvet gjort huvudskott o motorinstallasjon tror jag, men jag kan undersöka mer om intresse finnes! En annan kompis til meg har redan en 37'a har varit i medelhavet med den, er nu hjemme, har sålt huset, o planerar för en lengre resa! mer på deras hemsida http://medlem.spray.se/lindisfarne/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirKS Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Så litt på sidene med til forgus men fant ikke så mye info om dette. Vet du noe mer om forgus 37 i halvfabrikat ? Det står ikke noe om det på nettet, men du kan sende mail eller ringe for priser og leveringsalternativer. Tilbudet jeg fikk i fjor på en Forgus 44 lå på 380.000,- SEK + mva før forhandlinger: <<För tillfället kan vi bara erbjuda dej Forgus 44 som plastfärdigt halvfabrikat med skrov och däck ihopmonterade, luckor samt roder med inplastad hjärtstock och lager. Pris 380000.- + moms. >> Personlig hadde jeg gått for divinycell isteden for balsa, noe som gir et lite pristillegg. De har også en ny modell, Forgus 40, men den kjenner jeg ikke til. Ellers bør du kanskje titte på Arcona 400, hvis du ikke må ha center-cockpit. En fin båt, med gode stuverom og forseggjorte løsninger. Center-cockpit båtene har ofte veldig dype og smale/trange cockpit'er, hvor det kan være vanskelig å finne en behagelig stilling å sløve i... (personlig mening). Trygge er de dog... Kan jo legge til at Forgus 37 har en listepris på ca. 2 millioner SEK som ferdig båt (fra hukommelsen). Besparelsen blir da omlag 800.000,- kr +/-, m.a.o. vesentlig, men Lotus har skrevet ett innlegg om dette som jeg synes er veldig bra. Jeg valgte å kjøpe brukt båt i steden, og det er da nok å gjøre på den også, særlig når det skal gjøres et lite løft på utstyrssiden. Det er også lett å undervurdere kostnadene, f.eks. har jeg lagt om batterisystemet og ladesystemet i vår, og bare i kabel (50 kvadrat/35 kvadrat) har det gått et par tusenlapper (til innkjøpspris). I tillegg kommer batterier, kabelsko, sikringer m.m. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 SVJV selges bare den minste Arcona 355 som halvfabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Den veit du ikke var til deg Hulda ! Suzuki Kunne ikke dy meg... syntes jeg hadde et godt poeng! Vi må jo ha et lite ondskapsfullt flir nå og da... Hulda Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 tar meg vel i akt for å mobbe deg Hulda, det kunne rett å slett ikke falle meg inn... 12 tonn, V8 diesel og stålskrog, sier ikke mer..... Skal jeg mobbe noen, satser jeg på noen med en gummibåt av noe slag, sikrere på å vinne da.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Walter_S Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Selvbyggerbåt / seilbåt 34' selges fordelaktig på finn.no ! http://www.finn.no/finn/boat/object?id=431...622&pos=3&rub=7 Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
alo28 Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 Selges det fortsatt halvfabrikat-seilbåter? Tenker da på ferdig støpt skrog og dekk, hvor man innreder og gjør ferdiggjøring selv. Vet at dette var populært på 70-80 tallet, men er det noen som selger slike fortsatt? M Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 Du har en i kristiansand som støper en type som jeg trur heter calypso. det er en 34 seil båt og priset trur jeg er 99.000.- Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 Titt i kategoriene og du vil finne. Ellers så finnes det en del design fra Van de Stadt og ikke minst Bruce Roberts for selvbygging i forskjellige materialer, gjerne stål eller aluminium - men også andre materialer. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 Joelle tenker på Knutsen båt / Industrihotell eller hva han kaller seg nå. Tror det er Meridian 34 (gamle Bianca ett-eller-annet) og/eller en gammel Sparkman & Stephens som han kaller Walsted 42 som markedføres nå. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 Du har en i kristiansand som støper en type som jeg trur heter calypsoDe har en hjemmeside: http://home.no.net/athrone/ Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 Her er hjemmesiden til han som jeg hadde i tankene: http://www.customyacht.no/ GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 Vet ikke om det er snakk om halvfabrikat, men her er et annet norskt prosjekt som ser spennende ut... Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 Ser ut som det dukker opp en og annen seilbåtprodusent her på berget. Merkelig at Ola Båtbygger aldri har fått helt taket på det der med seilbåter. Sitér dette innlegget Link to post
aaa Svart 3.August.2004 Del på Facebook Svart 3.August.2004 De har en hjemmeside: http://home.no.net/athrone/Og annonse på Finn: http://www.finn.no/finn/boat/object?id=445...928&pos=0&rub=7 Har sett at disse båtene har vært forholdsvis lavt priset på bruktmarkedet i sommer. Har ikke bruktbåtkjøperne tillit til nyere "hjemmebygde" båter? Min egen vurdering er at hvis jeg skulle kjøpe en forholdsvis ny båt, ville jeg heller legge litt mer i det og satse på et kjent merke hvor jeg regner med at det er mulig å få service hos en forhandler i lang tid framover. På den annen side kan disse båtene være et godt kjøp for en som er litt nevenyttig og har tid til å fixe ting selv? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.