Seesnake Startet 8.September.2008 Del på Facebook Startet 8.September.2008 Hei Jeg har hatt defekte batterier (forbruksbaterier) i min båt. Det merklige var at på begge batteriene lyser det "grønne øye".Men alikevel var 2 celler defekte( en på hvert forbruksbatteri ). Noen som kan fortelle meg hvor gamle disse er? se bilder av tall på batteriet. Jeg er usikker på dette. Håper noen kan svare meg da jeg har en mistanke om at disse er veldig gamle. Hilsen Seesnake Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 På mine batteri står årstall slått inn på batteripolene, vet ikke om dette praktiseres lengre Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Miljøstasjon ! Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
SveinHa Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Det merklige var at på begge batteriene lyser det "grønne øye".Men alikevel var 2 celler defekte( en på hvert forbruksbatteri ).Det er ikke så merkelig fordi "det grønne øye" kun er en enkel egenvektsmåler for syren i en enkelt celle og indikerer "digitalt" ladetilstanden for akkurat den cellen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Seesnake Svart 10.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2008 Takker for svar ER som Svein Ha skriver. Kun for den ene cellen. Da skal du jo ha utrolig "Bingo" for at akkurat denne cellen har tatt kvelden Da spiller det jo ingen rolle om batteriet har grønt øye eller ikke. Men hadde alle cellene hatt et slikt øye , ja da hadde jeg funnet feilen veeeeeeldig fort Seesnake Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.