Jump to content

Gamle batterier?noen som vet alder?

Seesnake

Recommended Posts

Hei Jeg har hatt defekte batterier (forbruksbaterier) i min båt. Det merklige var at på begge batteriene lyser det "grønne øye".Men alikevel var 2 celler defekte( en på hvert forbruksbatteri ). Noen som kan fortelle meg hvor gamle disse er? se bilder av tall på batteriet. Jeg er usikker på dette. :confused:

bat1.jpg

bat2.jpg

bat3.jpg

dsc04382.jpg

Håper noen kan svare meg da jeg har en mistanke om at disse er veldig gamle.

Hilsen Seesnake :flag:

Det merklige var at på begge batteriene lyser det "grønne øye".Men alikevel var 2 celler defekte( en på hvert forbruksbatteri ).
Det er ikke så merkelig fordi "det grønne øye" kun er en enkel egenvektsmåler for syren i en enkelt celle og indikerer "digitalt" ladetilstanden for akkurat den cellen.

Takker for svar :smiley: ER som Svein Ha skriver. Kun for den ene cellen.

Da skal du jo ha utrolig "Bingo" for at akkurat denne cellen har tatt kvelden :eek:

Da spiller det jo ingen rolle om batteriet har grønt øye eller ikke. Men hadde alle cellene hatt et slikt øye , ja da hadde jeg funnet feilen veeeeeeldig fort :cheers::cheers:

Seesnake :seeya: