New Attitude Startet 8.September.2008 Del på Facebook Startet 8.September.2008 Heisann, Har en Maxi 95 med innebygget dieseltank - verken avtappingskran i bunn eller inspeksjonsluke. Finnes det måter å rense denne uten å demontere hele tanken (skrekk og gru)? Har dere noen fornuftige ideer? Mottas med takk Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
Grand Banks jr Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Jeg gikk inn ovenfra på min tank (annen båt) og brukte fatpumpe fra Biltema som jeg fikk stappet langt nok ned til å dra ut bunnslammet. Tømte dieselen opp i en 30 liters bøtte. Brukte så det som var av ren diesel til å skylle tanken og gjenta prosessen noen ganger. Kom ikke ned med fille, kost eller tilsvarende - så jeg fikk bare renset som nevnt over. Men det fungerte. Har ikke vært plaget av tull i etterkant. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Hva med å lage en inspeksjonsluke? Sitér dette innlegget Link to post
New Attitude Svart 16.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
New Attitude Svart 16.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2008 Hva med å lage en inspeksjonsluke? Ja, det er nok en meget god idé. Er det spesielle ting å passe på ved valg av luker? Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
2nd Trikker'n Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 Ikke annet enn at de må være store nok og tette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.