Hasla 26 Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 (redigert) Nå må enkelte av dere pappa gutter ta det med ro da,jo mere dere fornærmerØstfold boysen så blir det bare værre.Ta nå alle pc ene deres og kos dere i lugaren eller spis en bedre middag på Bydøealeee da hi hi bare en spøk.Men enkelte kan jenke seg ett par hakk.Samme hvor en er hen så er det merklige skruer over alt. Bjørn Redigert 9.September.2008 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Seilaren Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Samme hvor en er hen så er det merklige skruer over alt. Bjørn Det er helt sant det... :yesnod: Skal love deg det er mange dri***ekker i Stavanger "Hatet" av østlendinger er prinsippielt og litt politisk. Men når vi innrømmer det blir jo ikke tråder som denne morsomme. Jeg ser på denne tråden som ren humor og tidsfordriv. Håper alle andre også gjør det og ikke tar til seg noe av det som blir krevet Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Al Capone Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Hvorfor snakker alle fra Østfold så latterlig høyt når de er på tur i utlandet?? Uansett hvor i verden en drar.(med ett lite forbehold Jeg har ikke vært over alt.. bare nesten) Så treffer en noen so skriker og skråler noe utolig. Er de fra norge så kan en jo sette penger på at de er fra østfolk. Er det bare jeg som er rar?? Eller er det andre som har lagt merke til det. Alle er vel å ta hardt i! Og når det gjelder det siste spørsmålet ditt,er det nok bare du som er rar. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 (redigert) Hmm, lurer på hva HG har å si til dette, kan CB's dager på gap-forumet være talte? CB er stor i stryta nå .Vi prekær vel om ren skjær misunnelse? Vi har harrybåten rett utafor stuedøra og kan handle taxfri så mye vi vil. Sprit , øl , vin og tobakk til innbruddspriser. Biff til 100 kr kiloen .Og båten er nesten gratis. Her tar østfoldingæne en røk før døm skal på tur Her like før båten passerer verdens peneste bru. Alle klapper når døm er under brua. Alle fyller bilens hulrom med drikkervarer Cb må drikke annen sortering mens vi tar indrefileen Så setter vi kjerring bak rattet og kjører på grønt i tollen . Da årnær det sæ se Redigert 9.September.2008 av havgaaaaapet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Ja her er det billig biff,er så billig att jeg bruker denne til hundemat.Tar selvfølgelig indrefileen og conjakken selv.Ja her er det herlig håper det blir bomstasjon ute i fjorden her så vi har kontroll på hva vi slipper inn i denne vakre skjærgården våres. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Honduras Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Vi fra Østfold kjøper så mye billig indrefilé at det egentlig begynner å bli litt "Harry" å servere det til gjestene.... men bikkja er jo glad i det selvsagt Vi er de i kongeriket som bor nærmest "kontinentet", EU og resten av verden. Og vi benytter oss av det. Da er det artig å lese om trøndere som drar på seg de svarte mokasinene med dusk, skinnvesten, trimmer barten , sleiker håret bakover, tar ett godt magadrag "rullings", svelger det hele ned med litt "Heim'ert" og kaller oss "Harry" Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
VannTro Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Om Østfoldinger er så veldig Harry skal jeg ikke ha noen bastant mening om, men at båtfolk generelt røyker, DET har jeg lagt spesielt merke til i år. Jeg er selv røykende, men når jeg tenker meg om tror jeg at jeg kan telle på den ene hånden de jeg har sett på fjorden uten røyk. Hva skyldes fenomenet ? Båtfolk stiller i helt egen klasse, harmonerer overhode ikke med min oppfattning av andelen røykere ellers i sammfunnet. Hvorfor nevne røyking i denne tråden, jo det må vel sies å være litt Harry.... Astor som den Jeløyagutten han er, røyka forøvrig ikke ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Wandalen Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 (redigert) Må innrømme at jeg muligens er litt harry (som de fleste båtfolk) Man jeg lurer på om ikke trådstarter er en av disse 3 karene fra Oslo som er ute etter og hevne seg på Østfold Les>>>> Dyrt party! Redigert 9.September.2008 av Wandalen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Hehe , jaja det er ikke lett alt her i verden . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
chagall Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 ) Man jeg lurer på om ikke trådstarter er en av disse 3 karene fra Oslo som er ute etter og hevne seg på Østfold Hei, tror neppe trådstarter finner seg til rette i en daycruiser. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Jeg for min del trodde Harry bodde i Holmestrand.. Men, hva vet vel jeg ;-) Dessuten er det alt for mye kjas og mas med å forholde seg til andre folk og båtfolk. Dele holmer, svaberg og brygger med andre ? Nei, tror jeg må tenke meg litt om før jeg legger 2-3 mill i en fritidssyssel. Kanskje noe slikt kan passe ? Sikker noen flere som er ledige hist og her Garantert fredelig oppankring om ønskelig Hvordan er det forresten å ligge longside "nedi der" ? Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 (redigert) Østfoldinger er definitivt overrepresentert på harryturer til Sverige... Neimen så rart ,vi er nærmeste nabo med Sverige vettu (iallfall så vet du det nå) .Vi har kort vei til gode naboer,som har det meste til bra priser,og det er vidundelig å spare "masse penger" ,kall meg gjerne "Harry",for meg er det "økonomi". Men det rare er,at stadig vekk kommer det "busslaster" fra andre deler av landet til "organisert "Svenskehandel,eller man drar med Danskebåtene fra sørlandet til Danmark for å handle,da er det ikke "Harry"? Det som virkelig er Harry,er de som kommer fra et visst distrikt i Norge (skal ikke nevne navn/sted/by,men det bør være innlysende)og oppfører seg til enhver tid som om de eier stedet/passen/byen de ferierer på under sitt opphold,og ignorerer totalt lokalbefolkningen enten de kommer til eksempelvis Hvaler-Risør-Kragerø-Lillesand etc på sommeren,eller Hemsedal-Lilehammer-Trysil mm om vinteren.Det er de virkelige "NorskeHarry`",og man opplever dem i hopetall. mvh femail Redigert 10.September.2008 av fem@il (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Jeg syns vi skal definere hva som er "Harry" før vi sier at østfoldinger er Harry. Noen ganger syns jeg harry er en hedersbetegnelse! Hvis det er en som kjefter og skriker vil jeg ikke karakterisere han som harry, men mere som et braute hue, eventuelt idiot Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Hei, tror neppe trådstarter finner seg til rette i en daycruiser. Med fare for å ødelegge ryktet til trådstarter..... Det er vel stort sett en Draco han bruker på sjøen..... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Gunga Din Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 eller man drar med Danskebåtene fra sørlandet til Danmark for å handle,da er det ikke "Harry"? o jeg drar til Polen eller Tyskland......da begynner det o bli billigt !!!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bjerknez Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Nå har jeg lest hele tråden og synes den var riktig så morsom faktisk.. hehe. Personlig så tror jeg følgende er definisjonen på "harry": Harry er vel enkelt sagt det samme som å være litt ironisk. Noe som jo er litt morsomt i seg selv. Sitter man på dekk i farget skjorte fra Svinesund slik at magan og håret på brystkassa tyter ut mens man tar seg en lavprosent-øl fra nabolandet, så mener jeg selv man er litt harry. Men ikke i negativ forstand. Dette er jo bare mennesker som gir F... i om det kommer forbi en bærumklyse i Princess 55 med stivpresset dress og brylkrem i håret, mens madammen ligger rett ut sammens med hennes ti venniner på badeplattformen bak på båten. Dette er også harry mener jeg, men i negativ forstand. Hvem av disse to karakterene ville du spurt om hjelp hvis uhellet var ute? Uten tvil østfoldingen. Han tar seg ikke selv så høytidelig, og hadde sikkert revet av seg skjorta (siden alikevel var så billig) og brukt ved en evt. nødslep inn til havn. Dette er mennesker som stort sett er jordnære og hyggelige. De bryr seg også lite hvis noen skulle finne på og være så fantastisk frekke å plante foten sin på akterdekket for å komme seg videre inn til bryggen. Hadde man spurt Bærumklysa i sin Princess 55 om hjelp, så hadde han garantert oversett deg totalt. Ikke for at han ikke vil hjelpe (for og framstå som en helt) men forde han faktisk ikke har kunnskap nok til å vite hvordan man skal dra en annen båt på sjøen. Dessuten har han jo på seg en dyr dress. Når man er på feks. hytta, eller på sjøen så er det det enkle liv som er deilig. Hva er vel gleden med å legge til kai, når ankeret firer seg ned i sjøen automatisk og dekkskuttene iler til sin post for å feste doningen til kai? Min mening er at jo større båt man har jo mer godt vant er man og man ser da litt ned på andre "normale" sjøfolk som tokker rundt i snekken sin, eller nylig har kjøpt sin skjærgårdsjeep. Uansett, så vil jeg heller være Østfoldingen i dette tillfellet. Kan jo hende jeg en dag får kjeft av en bærumklyse, forde jeg kom til å kjøre veldig nærme princessen hans i full fart, men litt morro må man da kunne ha det på andres bekostning også... hehe. Heia Østfold!! Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
27 knop Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 (redigert) Med fare for å ødelegge ryktet til trådstarter..... Ser trådstarter i allefall prøver å beholde ryket sitt ved ikke å svare; lurt. En ekstremt generaliserende tråd i utgangspunktet, som trådstarter kunne spart seg for. Ser ikke mange holdbare argumenter her, nei! Redigert 10.September.2008 av 27 knop (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 (redigert) Det er akkurat det du har helt rett i :) De fleste her regner vel kanskje med at det nærmest var som en spøk, så derfor så er det jo litt morsomt og fyre opp under... hehe Bare man ikke går for langt selfølgelig :) Man kan jo ta mitt innlegg lenger opp med en klype salt også, da det sikkert også er mange med svære båter og hevede cognacglass her i Østfold også.. hehe Akkurat som om det også finnes harryfolk innerst i oslofjorden... Redigert 11.September.2008 av Bjerknez (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
fem@il Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 mange østfoldinger har svært så "harry" tendenser når det gjelder å hjelpe folk som skal legge til. hvorfor, kan det ha seg at østfoldinger er håpløse mennesker å ha med å gjøre på sjøen ?. Ikke har jeg følelsen av at de har sjøvett heller, skaper hode bry for oss eldre som koser oss på dekket med en cognac og sigarr og aner fred og ingen fare før de unge farer fordbi med den brune i hånden. Kan det ha noe med trådstarters og hans meningsfellers egen atityd å gjøre mon tro? Forøverig tror jeg nok sjøvettet i Østfold overgår mange ganger sjøvettet/kunnskapen til de selvopptatte som kommer på "korte visitter" i sine altfor store båter i forhold til egen kunnskap,som altid tror de eier verden der og da. Forøverig er en "kald brun en" veldig godt ,spesiellt dersom den er produserti Østfold Kanskje trådstarter skulle prøve litt ekte "kulturdrikk".for ikke å snakke om de som øyeblikkelig kastet seg på denne tråd og hvor enigheten var stor. Alle i Østfold ønsker absolutt alle velkommen som har "beina på jorda,og skjønner at man er gjest" mvh femail Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 (redigert) Trikset for Oslo-folk er å henge opp den røde og hvite FF-vimpelen på båten før ankomst naturhavn....da er det plass til båten uansett hvor stor (og harry)den er . Dette supporterflagget for Fredrikstad fotballklubb pynter opp mange hus i Fredrikstadområdet. På disse kanter er FFK vimpelen antagelig en mye bedre døråpner enn feks.vimpler fra KNBF,KNS eller OF.... (Men det kan nok bli det litt trøbbel hvis man utpå kvelden blir mistenkt for å være Lyn eller Vålerenga-fan.....) Redigert 11.September.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 Hehe... Er vel like sannsynlig at det skjer, som om jeg skulle sette opp ett vålerenga-flagg for å komme godt overens med oslofolket.... Litt av æren må da man kunne beholde. Da ville jeg faktisk heller hengt opp en vimpel med beskivelsen "Sponset av Systembolaget" Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
vanntrivsel Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 (redigert) Østfolddialekta er jo veldig fin. Er det noen som skjønner hva han prekær om ? Det blir litt momling ? http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/143978 Redigert 12.September.2008 av havgaaaaapet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 (redigert) Tilåme ve som ente bryrvårsom foppal og heller ente er vokstopp i Fredriksta skjønnerjo atte'n prekær om resultattavlæ på stadion og alle de tala han har hengt opp der. Redigert 12.September.2008 av JanT (see edit history) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
oslofjord Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Hehe... Er vel like sannsynlig at det skjer, som om jeg skulle sette opp ett vålerenga-flagg for å komme godt overens med oslofolket.... Litt av æren må da man kunne beholde. Det var ment som en spøk å seile under falsk flagg....men skulle noen spørre meg hvem jeg holder med er faktisk sanheten Fredrikstad....selv om jeg bare er hytteboer. Lyn og Vålerenga får ikke min sympati selv om jeg prøver å være Oslopatriot..... Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 (redigert) Vi er de i kongeriket som bor nærmest "kontinentet", EU og resten av verden. ............ Da er det artig å lese om trøndere som drar på seg de svarte mokasinene med dusk, skinnvesten, trimmer barten , sleiker håret bakover, tar ett godt magadrag "rullings", svelger det hele ned med litt "Heim'ert" og kaller oss "Harry" Nå er vel Trøndelag en smule nærmere kontinentet, EU og resten av verden enn det Østfold er, hvertfall hvis man skal måle grensen mot Sverige. I det hele tatt så er det vel Østfold som ligger lengst ifra da. Nordland leder. Og vi har 2 timer og 15 minutter med båt til Danmark hvor Sverige blir regnet som dyrkostland. Redigert 12.September.2008 av KAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.