moosewine Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Fint du fant deg en annen plass da. Så spør du vel nå kanskje neste gang du skal legge deg utenpå en annen. Nå var ikke vedkommende som hadde lagt ut fendere til stede, så det var ikke så lett å spørre... Vet at ikke alle er like glad i å ha båter utenpå seg, ikke det at jeg tok meg så veldig nær av denne episoden, har vært ute en vinterdag før, men jeg vet ihvertfall hvordan jeg ikke kommer til å oppføre meg mot andre! Om det er Harry å ikke la noen ligge på utsiden har jeg ingen formening om, men synes det er Harry å si ifra med en regle banneord og kjeft som kunne vært gjort på en mye hyggeligere måte! Og vil presisere at jeg synes folk fra østfold generelt er meget hyggelige mennesker, men det er desverre alltid unntak som det vil være i alle landsdeler Sitér dette innlegget . Link to post
Bonus Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 .... Østfold har norges hyggeligste folk... .... Østfoldinger er folkelige, vennlige og ikke så selvhøytydelige ... .... han vi fortøyda utafor til slutt var en meget trivelig kar også fra Østfold! .... jeg synes folk fra østfold generelt er meget hyggelige mennesker ... Mere, mere !! Harry Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 i mine enkle øyne så er svensker endel mere blide og trivlige enn normenn. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
whatever Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 (redigert) i mine øyne er svensker ca. 6-7 millioner forskjellige individer og Nordmenn ca. 4,5 mill. forskjellige individer. Det ser man jo her båtplassen også hmmm... mye off-topic her i dag, sesongen slutt? Redigert 9.September.2008 av whatever (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 ååå f... trodde alle svenskene var like jeg . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
whatever Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 (redigert) hehe... så feil kan man ta Redigert 9.September.2008 av whatever (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 (redigert) Sistemann peker på et lite problem, nemlig når større/store båter skal legge til og de innenfor er betydelig mindre. Har selv opplevd å legge meg som båt nummer 5 i Kostersundet og når vi skal gå i land så viser det seg at det ligger en liten IF innerst. Jeg skjønner godt hvordan det må være å ligge innerst med liten båt når den ene kjempen etter den andre legger seg utenpå. Kanskje la være å legge seg longside i en tett havn? Jeg fortøyer altid med baugen mot brygga og slipper dermed alle de som skal labbe over båten eller tilsvarende problemer, men det er kanskje ikke alle steder dette lar seg gjøre? Flere og flere steder er det forbud mot longside. Kanskje ikke så koselig å dra opp dreggen etter et døgn på strømstads bunn, men med folkemengden som er der, så trenger man ikke en gang å kaste anker. Står som sild i tønne likevell. Redigert 9.September.2008 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Østfoldinger er definitivt overrepresentert på harryturer til Sverige... Det KAN kansje ha litt med at Østfold grenser til Sverige? Da jeg jobba i kjøttet på Svinesund så var det veldig mange kunder som ikke var fra Østfold. Alle er forskjellig men det er utenpå.;-) hihi Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Jeg opplevde en episode i Strømstad i sommer som har lært meg hvordan jeg ikke ønsker å bli "ønsket" velkommen! Vi kom inn til Strømstad etter en lengre kulingseilas, var våte og slitne og veldig klar for å få lagt oss trygt i havn. Gjestehavna i Strømstad var overfyllt av båter som Og ja, han var fra Østfold.... Det er vel skikk og bruk å spørre den innerste også? Det er denne båten som får alt tråkket.. Vanlig høflighet tilsier at man ike bare spør den man legger seg utenpå, men også den som ligger aller innerst. Dette er en typisk seilbåtgreie, spør du meg. Jeg vet ikke hva slags båt du har, men ettersom derre var dyvåte er det vel av typen med seilføring vil jeg tro. Jeg tror du hadde fått en hyggeligere velkomst dersom innerste båt også ble spurt. Jeg ser at din båt er på 55 fot. Ikke rart med reaksjoner da?? Men en høfelig anmoding er på sin plass. Vi båtfolk kjefter da ikke på hverandre, gjør vi vel?? Jeg har dårligst erfaring med Asker-båter og velkomst og hjelpsomhet. Også her stikker seilfolket seg ført i køen. Desverre. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baatsman Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 (redigert) Østfoldinger er definitivt overrepresentert på harryturer til Sverige... Ikke bare mat de handler, enkelte handler svenske båter også Vel, vi er også på harrytur da. Ofte med båten i Sverige. Faktisk veldig trivelig. Og ligge ofte utenpå andre båter. Spørr først da. Men trenger vi plass og det passer seg så legger vi oss der. Prøv å hindre noen å legge deg utenpå f. eks Koster, da blir du pent bedt om å flytte deg. Redigert 9.September.2008 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
BigRevi Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Det er rart med hvor kjappe dere er til å sette folk i bås ;) Sitér dette innlegget Link to post
VHF Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Tror ikke Østfoldinger er mer Harry enn andre,det går vel noen ferger fra Vestfold eller?Høflig kan en være uansett om en er enig eller ikke.Hadde forøvrig Frøken Fryd longside,vi hadde en koselig kveld sammen dette var på Verdens ende. Sitér dette innlegget Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke??? Link to post
moosewine Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Det er vel skikk og bruk å spørre den innerste også? Jeg har ikke noe problem med å spørre den innerste om lov hvis det er mulig, men det er ikke alltid like greit å få kontakt med folk når havna er overfyllt! Synes det er litt mye stress å sette mannskap i land for å spørre om tillatelse, og tar det egentlig som en selvfølge at hvis man legger seg longside ved en brygge må man regne med å få båter utenfor seg, hvis man ikke vil dette er det jo bare å legge baug eller hekk inn til brygga! Til opplysning; båten min er bare 44 fot , betegnelsen 55, er antall kvm seil, vanlig på eldre seilbåter! Sitér dette innlegget . Link to post
Draco24styling Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Her må det være snakk om utflytta østfoldinger på ferie i gammelt farvann Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Chiba Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Dette er vel ingen nyhet gutter at det er mye harry folk fra vestfold, men bare..... I følge emnetittel, snakkær vi vel om østfoldingær? :nono: Chiba (ikke så veldig hårsår) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Østfold er vel nærmeste nabo til Bestkusten? Da blir det mye træl vet dere. Osså mange fra Østfold åsså! Mvh Astor, utflytta østfolding Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Draco24styling Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Ble det for harry for deg her Astor? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Honduras Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Lurer på om Astor egentlig kommer fra Moss... du vet den lukta vi passerer på vei til Oslo... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Draco24styling Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Lurer på om Astor egentlig kommer fra Moss... du vet den lukta vi passerer på vei til Oslo... Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Gullfisk Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Lukt? kjenner ikke noe jeg. I gamle dager het det seg at det luktet penger. Forøvrig lukter det sjelden fra papirfabrikken lenger, men desverre har fyllinga ved E6 tatt over,godt og vel. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Lurer på om Astor egentlig kommer fra Moss... du vet den lukta vi passerer på vei til Oslo... Ekte Jeløya-gutt! Og det er jeg stolt av. Bodde ved Betongen i mange år, rett ovenfor Moss Motorbåtforenings flotte anlegg. Min første jobb var å selge besin, disel og traktorbensin, samt brus og lagerøl på BP-lekteren i havna. I tillegg heiste jeg båter ut og inn med krana. Var vel 14 år den gangen. Fin tid!! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
norflyer Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Hvorfor snakker alle fra Østfold så latterlig høyt når de er på tur i utlandet?? Uansett hvor i verden en drar.(med ett lite forbehold Jeg har ikke vært over alt.. bare nesten) Så treffer en noen so skriker og skråler noe utolig. Er de fra norge så kan en jo sette penger på at de er fra østfolk. Er det bare jeg som er rar?? Eller er det andre som har lagt merke til det. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Også her stikker seilfolket seg ført i køen. Desverre. Mvh Astor Forfor skal vi gidde og hjelpe båtene som bare ødelegger kosen for oss, presser seg forran og ALDRI vinker tilbake? :wink: Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Astor Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Hvorfor snakker alle fra Østfold så latterlig høyt når de er på tur i utlandet?? Vi er da beskjedne i forhold til en bergenser??? Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ingar Svart 9.September.2008 Del på Facebook Svart 9.September.2008 Hmm, lurer på hva HG har å si til dette, kan CB's dager på gap-forumet være talte? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.