Tommelise Startet 9.September.2008 Del på Facebook Startet 9.September.2008 Har en Askeladden Invader som skal opp for vinteren, har ikke båthenger og er derfor på jakt etter dette nå. Kan noen si meg hvilken båthenger som er aktuell da jeg ikke har noen erfaring med noen merker fra før. Noen båthenger merker jeg bør styre unna? Noen med samme type båt som har erfaringer med båthengere til denne type båt? Sitér dette innlegget Link to post
Tommelise Svart 10.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2008 Ingen som har peiling? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Heisan, Jeg hadde en Askeladen 525 Excell. Dette er samme skroget som 535 Invader. Her kjøpte jeg med en Brendrup 8220B. Denne hengeren er perfekt til båten, han mange justeringsmyligheter og har en vipp-bar krybbe akter som gjør opptak/utsett meget enkelt. Jeg klarte meg godt uten hjelp av noen ved bruk av denne hengeren. Ny koster den ca 18.000,- tror jeg... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mouche Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Og spander gjerne på deg en el-vinsj så trekker du opp båten med lillefingeren! Har selv gjort det og det kan bare anbefales, spesielt hvis man har, eller ikke ønsker å få, vond rygg! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tommelise Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Takk for svar! Om noen andre har flere forslag så kom gjerne med dem, spesielt dem jeg bør styre unna. Båten skal stå på hengeren om vinteren, den skal ikke brukes ellers, så det blir lite kjøring med denne da vi bor like ved båthavna. Det er bare for å ha den på land om vinteren, så jeg vet ikke om dette har noe å si for valget av hengeren? Sitér dette innlegget Link to post
ADNOH Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Jeg har gjennom flere tiår med båt brukt mange typer hengere. Erfaringen min er at BK Hengeren fungerer meget bra. Til min 20 foter har jeg BK P1320T med nyttelast 1060kg. Hengeren har både automatisk vugge og tipp. For deg vil jeg tippe at du greier deg med P1119T med nyttelast 850kg. Se linken nedenfor! http://www.bkhengeren.no/produkter/bat/p1119t.html Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Mouche Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Båten skal stå på hengeren om vinteren..... Det har jeg og, og anbefaler deg å jekke opp hengeren og sette den på f.eks Lecablokker (to bak, en foran). Dette avlaster fjæringen på hengeren, hjulene forblir runde og båt/henger blir vanskeligere å stjele, særlig hvis du tar av et/begge hjulene! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tommelise Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Mouche, takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.