Jump to content

Yachtsenteret i Stavanger i trøbbel?

SF

Recommended Posts

Jeg trodde vel at det største problemet til Yachtsenteret var deres beligenhet i forhold til et nytt tunelløp, skal ikke hele dette område gjøre som til rundkjøring da. Tror dette har noe med helheten av driften og gjøre.

Deler av området blir nok riktignok berørt mht. byggeplassen som kommer. men YS har stor plass og vil selvsagt tilpasse oss dette.

Noe stort problem blir dette ikke.

mvh

Pelle 9

• 3 uker senere...

Trist, men ikke helt uventet. Jeg har kun hatt erfaringer med selve butikken deres, i forbindelse med kjøp av seiltøy etc. De gangene jeg har vært der har det ofte gått opptil 30 min før man får respons på noe som helst. Det går en masse folk rundt der, men ingen sier hei eller spør om du trenger hjelp til noe. Da det ikke er flust av steder å kjøpe kvalitetsseiltøy i Stavanger har jeg fortsatt brukt butikken, selv om servicen har vært begredelig.

Her er jeg ikke sikker på om jeg er enig med kjøper. En forsinkelse på en dag og to på levering kan ikke være stor nok mangel til å forlange å heve kjøpet. Her er det nok en som har angret på kjøpet og prøver for enhver pris og komme seg ut av kontrakten.

At Yachtsenteret her tar dette til retten forstår jeg godt tatt i betraktning at de er i ferd med å brenne inne med mange usolgte båter.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

" Det var en uttrykkelig forutsetning at båten skulle være klar i løpet av en uke"

Yahtsentret har også mulighet til å si nei. Jeg regner med at du setter inn folk 24 i døgnet hvis du har mulighet/ønsker til å ta et så kjapt salg. Prisen blir heller ikke den laveste ved slike krav, ekstra service pleier å koste penger.

Og hvis en ikke ønsker kravstore kunder si nei. Men de fleste kunder kan man forklare tidsperspektivet ved å klargjøre en så stor båt. Jeg regner med at noe kunne gjøres mens kunden var på jobb igjen. Smidighet og kommunikasjon virker fraværende her. Sikkert fra begge parter.

Jeg synes att dette virker mer som en klønete håndtering av forhandler.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Hadde det vært en spesial designet nyttårsrakett som han hadde kjøpt og denne først var klar for levering 2. nyttårsdag så kan jeg være enig i at dette ville vært en vesentlig mangel og kjøpet kunne heves. :wink:

Men at en seilbåt som er 1-2 dager forsinket i forholdt til avtalt dato er en vesentlig mangel som gir gunnlag til heving av kjøpet :nonod: ...........neppe

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Om hva som er riktig juridisk, henger jeg meg ikke opp i. MEN

Her er forutsetning 1 brutt. Leveringsvilkår.

Levrandør har inngått en avtale som innbefatter levering innen 1 uke. For meg synes dette helt rart at noen inngår. Dette hvis båten skal mastes/rigges, primes/stoffes, montere alt utstyr osv osv.

Når kunden setter krav, og det godtas av levrandør. Leveringsvilkår er satt til en uke, noe som betyr at levrandør må tenke seg om 1,2,3 ganger før en gjør aksept.

Gennerelt synes jeg båtbransjen ikke er proffe nok, med tanke på att de driver med høy-kapitalvarer.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Om jeg bestiller en båt i dag og sier til verftet at jeg vil ha den levert uken før påske 2009 og de 3uker før levering ringer meg og sier at båten desverre ikke er klar før uken etter påske så ville ikke det være noe problem , det ville jo være veldig synd og ville nok prøvd meg på litt tort og svie utstyr ekstra på båten.

Om jeg derimot starter ferien 1juli og jeg bestiller en båt 1uke før og ettertrykkelig sier at jeg skal ha denne båten om jeg får den levert før ferien starter 01 juli , kommer de da med båten 02 juli så anser jeg at kontrakten er brutt og ferdig med den saken.

Det hele står vel å faller på hvordan denne avtalen var.

Redigert av Enzo (see edit history)

En annen ting som kan være relevant: Om man jobber i oljeindustrien (i Stavanger, som jeg gjør) så er man vant til at leverandører holder tidsavtaler. Er i leverandørindustrien selv, og vi setter himmel og jord i bevegelse for å rekke tidsfrister. Det er gjerne litt større penger det er snakk om, men det er lett å overføre tankegangen til privatlivet. Jeg blir MEGET fortørnet dersom forhandlere ikke holder tidsfrister eller velter egne problemer over på kunden. Prøver man sånt i oljeindustrien er det takk og farvel før man ser snurten av neste sjanse :smiley:

Har ingen kontakt med- eller relasjon til noen av partene i denne konflikten; sånn for ordens skyld.

S/Y Surprise

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...