27 knop Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 * Yachtsenteret legger ikke ned driften! Godt Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Akkurat der kan du nok ha vært litt uheldig. Lagersjefen heter nemlig Ole . . . . Ok, jeg var nok litt uheldig med navnevalget her. Får ta Ola neste gang jeg skal nevne noen med et pseudonym Sitér dette innlegget Link to post
Pelle 9 Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Kjent navn forresten, skal vi tippe 1971 modell fra Trones og Giske? Det stemmer! Børge Sitér dette innlegget Link to post
Pelle 9 Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Jeg trodde vel at det største problemet til Yachtsenteret var deres beligenhet i forhold til et nytt tunelløp, skal ikke hele dette område gjøre som til rundkjøring da. Tror dette har noe med helheten av driften og gjøre. Deler av området blir nok riktignok berørt mht. byggeplassen som kommer. men YS har stor plass og vil selvsagt tilpasse oss dette. Noe stort problem blir dette ikke. mvh Pelle 9 Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 (redigert) Det var mange ny-båter i annonsen i Aftenbladet på fredag (med gode rabatter). Redigert 14.September.2008 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Ny informasjon!! http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger...rettssaker.html Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 leit dette, registrerer også at Sjøkurs v/Nylund har funnet seg nye lokaler og ikke lengre er hos Y-senteret Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Ny informasjon!!http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger...rettssaker.html Fikk VIRUS ANGREP når jeg åpnet denne linken.................. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Security Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Det var merkelig Careka. Tror nok det var en annen side du må ha fått det fra da jeg tviler på at aftenbladet har problemer med sånt. Uansett veldig synd for oss i nærheten at retningen går den veien. Hadde de fått til det de ville så hadde det helt klart vært en fordel for oss som har båt i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Hvordan vil det gå med verkstedsdelen fremover? Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 Etter det jeg har hørt så vil det eksitere videre. Må jo være her de kan hente inn litt penger hvis nybåtsalget går ned. De trenger vell også et verkested for å klargjøre nye båter. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 3.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 leit dette, registrerer også at Sjøkurs v/Nylund har funnet seg nye lokaler og ikke lengre er hos Y-senteret Jepp - så nå henviser de til Poseidon sine kurs - etter hva jeg hører følte YS at de var blitt lurt av Sjøkurs uten at jeg vet mer enn det Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Ingen vil vedgå at de eier denne flotte seilbåten Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Trist, men ikke helt uventet. Jeg har kun hatt erfaringer med selve butikken deres, i forbindelse med kjøp av seiltøy etc. De gangene jeg har vært der har det ofte gått opptil 30 min før man får respons på noe som helst. Det går en masse folk rundt der, men ingen sier hei eller spør om du trenger hjelp til noe. Da det ikke er flust av steder å kjøpe kvalitetsseiltøy i Stavanger har jeg fortsatt brukt butikken, selv om servicen har vært begredelig. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Ingen vil vedgå at de eier denne flotte seilbåten Her er jeg ikke sikker på om jeg er enig med kjøper. En forsinkelse på en dag og to på levering kan ikke være stor nok mangel til å forlange å heve kjøpet. Her er det nok en som har angret på kjøpet og prøver for enhver pris og komme seg ut av kontrakten. At Yachtsenteret her tar dette til retten forstår jeg godt tatt i betraktning at de er i ferd med å brenne inne med mange usolgte båter. Redigert 7.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SRA Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Jepp - så nå henviser de til Poseidon sine kurs - etter hva jeg hører følte YS at de var blitt lurt av Sjøkurs uten at jeg vet mer enn det påfallende hvor mange Y-senteret er i krangel med, enten er alle problematiske med dem, eller så er det Y-senteret som er problemet. Redigert 7.Oktober.2008 av SRA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) " Det var en uttrykkelig forutsetning at båten skulle være klar i løpet av en uke" Yahtsentret har også mulighet til å si nei. Jeg regner med at du setter inn folk 24 i døgnet hvis du har mulighet/ønsker til å ta et så kjapt salg. Prisen blir heller ikke den laveste ved slike krav, ekstra service pleier å koste penger. Og hvis en ikke ønsker kravstore kunder si nei. Men de fleste kunder kan man forklare tidsperspektivet ved å klargjøre en så stor båt. Jeg regner med at noe kunne gjøres mens kunden var på jobb igjen. Smidighet og kommunikasjon virker fraværende her. Sikkert fra begge parter. Jeg synes att dette virker mer som en klønete håndtering av forhandler. Redigert 7.Oktober.2008 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
SF Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Hadde det vært en spesial designet nyttårsrakett som han hadde kjøpt og denne først var klar for levering 2. nyttårsdag så kan jeg være enig i at dette ville vært en vesentlig mangel og kjøpet kunne heves. Men at en seilbåt som er 1-2 dager forsinket i forholdt til avtalt dato er en vesentlig mangel som gir gunnlag til heving av kjøpet ...........neppe Redigert 7.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
baatsman Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Om hva som er riktig juridisk, henger jeg meg ikke opp i. MEN Her er forutsetning 1 brutt. Leveringsvilkår. Levrandør har inngått en avtale som innbefatter levering innen 1 uke. For meg synes dette helt rart at noen inngår. Dette hvis båten skal mastes/rigges, primes/stoffes, montere alt utstyr osv osv. Når kunden setter krav, og det godtas av levrandør. Leveringsvilkår er satt til en uke, noe som betyr at levrandør må tenke seg om 1,2,3 ganger før en gjør aksept. Gennerelt synes jeg båtbransjen ikke er proffe nok, med tanke på att de driver med høy-kapitalvarer. Redigert 7.Oktober.2008 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Enzo Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Om jeg bestiller en båt i dag og sier til verftet at jeg vil ha den levert uken før påske 2009 og de 3uker før levering ringer meg og sier at båten desverre ikke er klar før uken etter påske så ville ikke det være noe problem , det ville jo være veldig synd og ville nok prøvd meg på litt tort og svie utstyr ekstra på båten. Om jeg derimot starter ferien 1juli og jeg bestiller en båt 1uke før og ettertrykkelig sier at jeg skal ha denne båten om jeg får den levert før ferien starter 01 juli , kommer de da med båten 02 juli så anser jeg at kontrakten er brutt og ferdig med den saken. Det hele står vel å faller på hvordan denne avtalen var. Redigert 7.Oktober.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Conehead Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Helt enig med Enzo. Han bestiller 2 mai en vare som skal være klar 9 mai og får den ikke før 13 mai. Jeg skjønner godt at kjøper er dritsur. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 En annen ting som kan være relevant: Om man jobber i oljeindustrien (i Stavanger, som jeg gjør) så er man vant til at leverandører holder tidsavtaler. Er i leverandørindustrien selv, og vi setter himmel og jord i bevegelse for å rekke tidsfrister. Det er gjerne litt større penger det er snakk om, men det er lett å overføre tankegangen til privatlivet. Jeg blir MEGET fortørnet dersom forhandlere ikke holder tidsfrister eller velter egne problemer over på kunden. Prøver man sånt i oljeindustrien er det takk og farvel før man ser snurten av neste sjanse Har ingen kontakt med- eller relasjon til noen av partene i denne konflikten; sånn for ordens skyld. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
SF Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Jeg skjønner godt at kjøper er dritsur. Det gjør jeg og men setter spørsmål ved om det er en vesentlig mangel Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Mulligan Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Jeg skjønner godt at kjøper er dritsur. Hadde noen forlagt at jeg skulle overta en båt uten rigg og seil hadde jeg vært ekstra dritsur. Det må så absolutt være en vesentlig mangel. Redigert 7.Oktober.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Hadde noen forlagt at jeg skulle overta en båt uten rigg og seil hadde jeg vært ekstra dritsur. Her har jeg ike fulgt med i timen, prøvde de å overlevere en båt uten seil og rigg? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.