Jump to content

Volvo 41A 3900omdr, datt til ca 3400


Dynamic 9200

Recommended Posts

Har fortsatt problemer med at jeg ikke får max turtall på motoren.

Forrige eier sa han hadde 3900omdr,men plutselig datt den til ca 3400.(jeg har aldri fått mer enn 3400).Det er ikke groe eller propell som er problemet....

Har byttet alle filter,sjekket at turbo ikke har for mye slakk,sjekket at fødepumpe holder trykket etc..

Noen som har gode råd?Det er ikke svart røyk ved pådrag.

Motoren har lite "drag"det står en A3 propell på nå(A5 er visst riktig til min båt med denne motor)

Trur jeg må måle kompresjon for å sjekke om det er gjennomslag på en av sylinderene..

Hører folk prater om veivhusfilter.dette kan jeg ikke finne på min motor.....

På oljepåfyllingslokket er det et bøyd rør med en slange som går til en flaske.(kommer litt olje ut der)er dette normalt?har ikke sett denne patenten på andre 41 motorer.(motoren er 89 mod)

Håper noen har gode tips...

 

Hilsen fortvilet eier...

Link to post

Turtellerne til VDO er notorisk upålitelige. Skaff deg en skikkelig laserstyrt turtallsmåler som du får på Bilteme eller lignende, koster en 2-3oo kr. Bruk denne til å sjekke måleren din. Hos meg lå de 150 og 200 RPM for lavt. Justeringsskrue på baksiden.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
På oljepåfyllingslokket er det et bøyd rør med en slange som går til en flaske.(kommer litt olje ut der)er dette normalt?har ikke sett denne patenten på andre 41 motorer.(motoren er 89 mod)

Håper noen har gode tips...

 

Hilsen fortvilet eier...

 

Dette høres ut som en hjemmesnekret løsning. Har aldri sett dette på disse motorene før. Nyere utgaver har rør/utlufting fra et av ventildekslene med slange inn til luftfilteret. På 41 så er det originalt et blankt veivhusfilter så er plassert i bakkant av motoren - mellom ladeluftkjøleren og luftfilteret - ligner på en perforert blikkboks.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...