Dynamic 9200 Startet 10.September.2008 Del på Facebook Startet 10.September.2008 Har fortsatt problemer med at jeg ikke får max turtall på motoren. Forrige eier sa han hadde 3900omdr,men plutselig datt den til ca 3400.(jeg har aldri fått mer enn 3400).Det er ikke groe eller propell som er problemet.... Har byttet alle filter,sjekket at turbo ikke har for mye slakk,sjekket at fødepumpe holder trykket etc.. Noen som har gode råd?Det er ikke svart røyk ved pådrag. Motoren har lite "drag"det står en A3 propell på nå(A5 er visst riktig til min båt med denne motor) Trur jeg må måle kompresjon for å sjekke om det er gjennomslag på en av sylinderene.. Hører folk prater om veivhusfilter.dette kan jeg ikke finne på min motor..... På oljepåfyllingslokket er det et bøyd rør med en slange som går til en flaske.(kommer litt olje ut der)er dette normalt?har ikke sett denne patenten på andre 41 motorer.(motoren er 89 mod) Håper noen har gode tips... Hilsen fortvilet eier... Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 bak på motoren ved luftfilteret skal veivhus filter sitte. har to -89 mod 41A maskiner selv går som noen klokker. Eneste som er er den røyken når man starter. har ikke bøyd rør på mine. men hvis det kommer olje her kan det virke som du har gjennomslag på en eller flere sylindre. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Det er helt normalt at det kommer lit olje / oljedamp fra veivhusavluftingen men det skal ikke være store mengder. Om du har gjenomslag i en sylynder vil det blåse kraftig fra veivhusavluftingen. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Turtellerne til VDO er notorisk upålitelige. Skaff deg en skikkelig laserstyrt turtallsmåler som du får på Bilteme eller lignende, koster en 2-3oo kr. Bruk denne til å sjekke måleren din. Hos meg lå de 150 og 200 RPM for lavt. Justeringsskrue på baksiden. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
saga Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 På oljepåfyllingslokket er det et bøyd rør med en slange som går til en flaske.(kommer litt olje ut der)er dette normalt?har ikke sett denne patenten på andre 41 motorer.(motoren er 89 mod)Håper noen har gode tips... Hilsen fortvilet eier... Dette høres ut som en hjemmesnekret løsning. Har aldri sett dette på disse motorene før. Nyere utgaver har rør/utlufting fra et av ventildekslene med slange inn til luftfilteret. På 41 så er det originalt et blankt veivhusfilter så er plassert i bakkant av motoren - mellom ladeluftkjøleren og luftfilteret - ligner på en perforert blikkboks. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Jeg har veivhuslufting via ei plastflaske, før slangen går til innsug/luftfilter. Dette har jeg gjort for å unngå å få så mye oljedamp i innsuget og forurense intercooleren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.