olavhm Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Jeg har en volvo penta 11mdc med seildrev ombord. Gir jeg gass så båten går over 5,5 knop så begynner motoren å riste og det kommer "bankelyder". Noen som har opplevd noe liknende. Jeg lurer på om dette kan bety at motorfestene er begynt å løsne litt, evt. at det skyldes slark i propellen. Noen synspunkter? Mvh. Olav S/Y Orion Quote Link to post
Bitteliten Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 har du sjekket om du har fått noe i propellen eller om propellen er OK? Quote Link to post
olavhm Posted September 10, 2008 Author Share Posted September 10, 2008 Jeg har noe slark i propellen, men er usikker på om dette er årsaken... Mvh. Olav S/Y Orion Quote Link to post
tom-ass Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Løse eller defekte motorfester? En kompis med MD2-motor hadde løse muttere, da vrei motoren seg og aksel subba borti i veggen mellom motorrom og "bak" liksom, under dørken altså, om du skjønner. Dette så vi på både aksel og "veggen", tydlige subbemerker. Quote Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts