Gimle_Euphoria Startet 10.September.2008 Del på Facebook Startet 10.September.2008 Tro det eller ei, men min yanmar diesel stoppa midt på natta en sommerkveld. den stoppa plutselig stille og rolig mens jeg kjørte hjemover klokka 2 på olsok i sommer, og den nekter å starte igjen. Midt i olsokfeiringen med venner Jeg har skiftet dieselfilter, det er god kompresjon og dysen er renset. Den bare nekter å gi et smell fra seg. Motoren er en Yanmar diesel 1-syl. 8-12 hk. Hvis noen har noen tips til hva jeg kan gjøre for å starte er jeg veldig glad for det ! Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Yanmar 8-12hk? høres litt ukjent ut, det er kanskje en Yanmar 1G. Må spørre litt dumt men har du sjekket at stopphendelen har returnet tilbake. Har du kompresjon og den får diesel....ja da skal den gå. Kjell Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Velkommen ombord i Baatplassen! Har du et bilde av motoren? 8-12 HK er ukjent... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Mulligan Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Kan være en YSE 8 eller YSE 12. De er ufattelig tungstartede. Sitér dette innlegget Link to post
Gimle_Euphoria Svart 22.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2008 den pleier å starte med en eneste gang. Fant ut at det var en del luft i dieselsystemet. Men det kom bare mer og mer jo mer jeg pumpet. Kan det hende at membranen i pumpa er gåen, og hvor kan jeg få tak i disse nye? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Navigare er Yanmarforhandler i Kristiansand, vis a vis Esso Parko. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
alma Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 høres ikke ut som om det er så mye å for. Så lenge det kommer luft vil jo ikke båten din starte. Da har du jo nesten funnet feilen. tipper pumpa er ganske enkel eller så er det vel et rør som ikke er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Torbjørn Espebu Svart 1.November Del på Facebook Svart 1.November Har samme motor og feil.starta og gikk greit ca 1/2 time. Etterpå sprøyta eg motor med wd40 etter det helt død.har lada batteri hjalp ikke. Idéer. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 3.November Del på Facebook Svart 3.November Torbjørn Espebu skrev On 1.11.2024 at 15.03: Har samme motor og feil.starta og gikk greit ca 1/2 time. Etterpå sprøyta eg motor med wd40 etter det helt død.har lada batteri hjalp ikke. Idéer. Stoppet motor av seg selv, eller stoppet du den? Om du stoppet den, har du sjekket (som tipset om her) at stophendelen ikke fortsatt er aktivert? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.