asunde Startet 10.September.2008 Del på Facebook Startet 10.September.2008 Har en GME Famita 558 VHF fra 1991 som kom med båten min. I de 3 årene jeg har hatt båten har jeg ikke fått inn noe fornuftig. Noen ganger kan jeg høre noe men det er hovedsaklig bare skurring når noen snakker. Både antenne og ledning virker ok. Er det noen som har en ide om hva som er gale? Er det noen vits å levere inn til reparasjon eller er det bare å kjøpe ny? Dersom jeg bestemmer meg for å kjøpe ny, må jeg da vise VHF konsesjon? Jeg har ikke VHF konsesjon og har dermed ikke lov å bruke den men den er grei å ha i et nødstilfelle. Hilsen Arild Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Jeg har ikke VHF konsesjon og har dermed ikke lov å bruke denmen den er grei å ha i et nødstilfelle. Hiv driten, kjøp deg en ny moderne VHF radio, ta sertifikat og få konsesjon. Såpass bør du investere i sikkerheten til deg selv og de som er med deg ombord. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
VO`n Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Kan kanskje være en bagatell... ikke lett å gi noe fasitsvar... Hvis det er skurring når noen snakker kan det være alt fra sprengt høyttaler til dårlig kontakt i plugg + sikkert mange andre muligheter.. Gammal radio, så skulle det være behov for å levere til rep er det nok penger ut av vinduet... Ny radio koster ikke stort, en får jo fullgod radio til 1500,- kroner. Se litt på f.eks www.maritim.no Hvis det viser seg at du ikke er helt sikker på tilstand på antenna er det å investere i ny antenne og kabel også like viktig som ny radio (fra 500 lappen) så er du godt rustet i et nødstilfelle.. Handle radio kan du gjøre uten å vise til noe Men vil absolutt anbefale å lese litt her: www.maritimradio.no Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 21.September.2008 Del på Facebook Svart 21.September.2008 Kanskje spørsmålet er gått ut på dato, men eit tips kan vere å legge strømledning direkte frå batteriet og ikkje via instrumentbord eller liknande. Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 21.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2008 Kjøpte ny til 999,- på Maritim. Nå er der lyd og hele pakka, mangler nå bare lisens Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.