Jump to content

Innenb. diesel, vinterkonservering og bruk om vinteren


Security

Recommended Posts

Hva som er best vet jeg ikke, men jeg kjører inn frostvæskeblanding på sjøvanskjølesida når jeg drar i fra båten. Lar alle skroggjennomføringer stå åpne da ventilene er over vannlinja. Har litt varme stående på i motorrom og forrkabin. Passer på å holde tempen over null. Tapper ned utvendig ferskvann. Jeg lager meg doble ruter seinhøstes med plast og tape. Ingen kondensproblemer om dette gjøres nøye og tett. Passer på å holde åpne skap og rom der ferskvansrøra går.

Link to post

Jeg pleide å kjøre gjennom med frostvæske etter hver tur vinterstid, frem til for fire år siden. Da monterte jeg et ute/inne temometer med utegiveren nede i motorrommet, for å følge med på temperaturen der nede. Og status er at jeg på det kaldeste har vært nede i 2-3 pluss i motorrommet, selv ved 14-15 minus utenfor! Sjøvannet gir god oppvarming til motorrommet, så for min del har det ikke vært behov for varme i motorrommet ennå. Men dette kommer jo litt an på motorrommets utforming, isolasjon, plassering av luftinntak etc. Mitt inntrykk er at dette ikke er et kjempeproblem her vestpå, men man må jo selvfølgelig følge litt med da....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...