Jump to content

Noen "Mikkel 32" eiere her?


benq

Recommended Posts

Kan det virkelig være tilfelle at det ikke finnes noen "Mikkel 32" eiere her på sidene (Kan ikke skrive foraet,fikk vite at det ikke er gramatikalsk rett). :nono: Har prøvd tidligere også uten respons, Kanskje noen kan formidle tlf.nr eller lignende, siden jeg nylig har kjøpt en slik båt så har jeg endel spørsmål. :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

benq..

 

Gratulerer med ny båt :flag:

 

Jeg kikket bla. på Mikkel 32 før jeg kjøpte min båt (en TRIO 96), og mener å huske at mitt inntrykk av den båten var ok, men den jeg kikket på var ikke tatt skikkelig vare på.

 

Jeg vet at det er produsert ca. 40 stk Mikkel 32.

 

HR seil produserer topp turkvalitets-seil http://www.hrsejl.dk/index.php?FORSIDE

 

Capella.

Link to post
Share on other sites

Se der-se der, her var det jo en som kunne komme med adressen til seilmakeren i Danmark ( er elendig på data selv, så jeg trenger hjelp til søking).Har allerede vært i kontakt med dem og fått endel svar som jeg var ute etter. Var "Mikkelen" levert med "standard" motor eller var det opp til hver enkelt å bestemme hva de ville ha? Hva er årsaken til at de danske seilene er så mye tykkere i duken enn de norske som har vært brukt tidligere(på denne båten)? Hvordan er "Mikkelen" å seil i forhold til andre turseilere i samme størrelsen fra samme tidrom, kan vel ikke måle seg med dagens båter. Her var noen få spørsmål til og begynne med. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Det som står på "sailguiden" kjenner jeg til, og i tillegg alt som er skrevet i div.innlegg, men det jeg er ute etter er det som aldri er skrevet noen steder, men bare de som har den aktuelle båttypen kjenner til det.

Er "Vetus" motorene så stor at det ikke er plass? :nonod: Må vel være at den stikker for langt frem. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Vetus-en var ihvertfall lengre enn motorrommet da kollegaen skulle montere den i sin Mikkel 30, så det ble laget en utvidelse som medførte at leideren også flyttet litt forover.

(den aktuelle 30'-båten stod til salgs i sommer, forresten; kanskje den ligger ute ennå, og da er det bilder som viser leider/trapp.)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...