nilsht Startet 11.September.2008 Del på Facebook Startet 11.September.2008 (redigert) Hei, Ja tittelen sier vel det meste... Jeg regner med at ferskvannssystemet med sjekket kjølevæske ikke trenger å gjøres noe med? Saltvannsomløpet tømmes bare ved å "tørrkjøre" motoren noen sekunder på land eller er det mer omfattende? Jeg byttet olje/filter i vår (da jeg kjøpte båten), må jeg bytte igjen nå? (Har senere sett at byttet helst skjer før vinteropplag, kjørt ca 50 timer) Ellers noe mer jeg må tenkte på mhp motoren? Takknemlig for all hjelp. Edit: Båten skal altså lagres utendørs i Oslo-området. Redigert 11.September.2008 av nilsht (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nilsht Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Ingen som har noe hjelp rundt dette? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Koble fra slangen fra kjølevannsinntaket, og legge denne opp i en bøtte med frost væskeblanding. Start motoren og stopp den når kjølevannet kommer ut av eksosen. Tipper du trenger 5-8 liter med frostvæskeblanding. Eg ville skiftet olje og filter i høst. Billig forsikring. Elles er det ikke så mye. Koble fra betteriene og lad den opp før vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.