Ribtjenester Startet 11.September.2008 Del på Facebook Startet 11.September.2008 Hei er det noen som kan hjelpe meg med propell beregning. Har en Scand dynamic 9200 . Ca 8m i vannlinje Båten veier ca 3000kg. Utvekslingen er 1:31. Motor er disel 7,3 liter på ca280hk. Båten skal gjøre ca 35 knop Båten gjør 25 knop nå med 17x22 Virker som det er veldig mye slipp på propellen Max turtall er 3500 omin Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Hjartøy Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 3-blads- 17x24 eller 16x26 2-blads- 18x24 4-blads 16x23 Alt dette iht. en propellkalkulator jeg fant på nett. Har ikke erfaring med store båter, så det beste er vel at noen med en slik båt kan svare. søk på nett etter propcalc prøv forøvrig propcalc.xls Sitér dette innlegget Link to post
slett meg Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 Har ikke du en tråd om dette fra før? Driver du kjøp salg av båter? Det er jo tråer med råd om D3 D4 Kad43 osv eier du alle disse? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Har ikke du en tråd om dette fra før? Driver du kjøp salg av båter? Det er jo tråer med råd om D3 D4 Kad43 osv eier du alle disse? har kjøpt med en bavaria 27 sport, derfor spørsmålet om d4 osv. Har scanden for salg men som alle andre sliter jeg med og selge. derfor litt varierte spørsmål. Den propellen jeg har på scanden nå var det endel snakk om i tidligere runde med den samme båten, men det funka ikke så bra med den proppellen jeg fikk tak i da. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 har kjøpt med en bavaria 27 sport, derfor spørsmålet om d4 osv.Har scanden for salg men som alle andre sliter jeg med og selge. derfor litt varierte spørsmål. Den propellen jeg har på scanden nå var det endel snakk om i tidligere runde med den samme båten, men det funka ikke så bra med den proppellen jeg fikk tak i da. Å glemte og si at 27`n hadde vært under så derfor motor trøbbel. Og får nå snart en 29 sport med 2 kad motorer, derfor hadde jeg noe såørsmål om denne:-) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.